Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 369
Późniejsze niezależne działania Elizeusza
(wylej na jego głowę; w. 3), przygotowując go do podjęcia przewidzianej przez Boga misji (namaściłem cię na króla izraelskiego). Po wykonaniu misji antytypiczny syn prorocki miał natychmiast odejść i pośpiesznie się oddalić (otwórz drzwi i niezwłocznie umykaj).
(33) Antytypiczny syn prorocki, sam będąc antytypicznym prorokiem (w. 4), tj. grupą przeznaczoną do propagandy, podjął tę misję przez nawiązanie kontaktów z przywódcami konserwatywnego świata pracy, ludźmi takimi jak panowie Green, Lewis, Morrison, Tobin, Woll itp. w Ameryce; Henderson, Lansbury w Wielkiej Brytanii; Blum we Francji oraz inni w innych krajach. Obracał się on wśród różnych organizacji związkowych (dowódców wojska; w. 5), walczących z syndykalizmem; wybrał jednak konserwatywny świat pracy (Jehu) jako stronnictwo, wobec którego jego misja została zamierzona (mam porozmawiać z tobą wodzu). Zasugerował skrytość (wszedł do domu), ponieważ powiedzenie tego wszystkim naraziłoby posłańca i sprawę. Wtedy słownie i przez literaturę opowiedział antytypicznemu Jehu o poglądzie zwolenników Towarzystwa na światową sytuację w chrześcijaństwie, który konserwatywny świat pracy przyjął i zaaprobował (wylał olej na jego głowę; w. 6). Powiedział konserwatywnemu światu pracy, że Bóg i właściwe zasady nakazują, by przejęli oni kontrolę nad sprawami rządów wszędzie w chrześcijaństwie, o tak, w całym chrześcijaństwie (namaściłem cię na króla nad Izraelem). Wyjaśniając następnie zarys działalności antytypicznego Jehu związany z armagedonem, oznajmił konserwatywnemu światu pracy, że zgodnie z zamierzeniem Boga powinien on wykorzenić wszelką pozostałość autokracji, dyktatury i arystokracji – zarówno wśród klas społecznych, jak i bogaczy (dom Achaba; w. 7). Wymagała tego sprawiedliwość w formie zapłaty za prześladowanie sług i ludu Bożego (pomszczę proroków i czcicieli Pana), do czego podżegał kościół nominalny, szczególnie Kościół rzymskokatolicki (Izebel). Kontynuując, powiedział on, że każdy rząd (cały dom; w. 8) wywodzący się z autokracji