Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 12

Epifania Biblii

który  nazywa tutaj  Jego objawieniem, Epifanią (Kol. 3:4; 1Jana 3:2). Według tego  cytatu objawi  On  ten  czas w jego oddzielnych okresach, gdy jako Król królów i Pan panów obejmie  Swą  wielką  władzę i przygotuje się  do  panowania nad  ziemią  w  chwale Tysiąclecia  (Obj.  11:15-18; 19:6-16; 20:4-6). Fragment ten wyraźnie dowodzi, że słowo to oznacza okres  w czasie  drugiego adwentu naszego Pana,  co można udowodnić następująco:

      Okres  ten nazywamy Epifanią, co jest spolszczoną formą rozważanego słowa.  Zacytujemy 1Tym. 6:15 z Przekładu Ulepszonego: „Zachowaj  to przykazanie … aż do Epifanii naszego Pana Jezusa Chrystusa, którą [Epifanię] w jej własnych okresach On pokaże, Ten, który jest błogosławiony…”. Werset  ten stwierdza, że Epifania ma różne okresy,  pory. Musi więc być okresem czasu.  Jako okres,  ma wiele pór: (1) jest  podzielona na  ostatnie cztery  z ośmiu  dużych cudownych dni; (2) osiem małych cudownych dni (1917-1925) całkowicie mieści się w Epifanii;  (3) jako całość, jest ona podzielona na mały Wiek Ewangelii; (4) jej część tworzy mniejszy Wiek Ewangelii; (5) w początkowym okresie  miała  ona jeszcze  mniejszy Wiek  Ewangelii, którego każdy kolejny dzień odpowiada rokowi z Wieku Ewangelii; w czasie dni lub lat tych trzech miniatur miały miejsce podobne wydarzenia, jak te występujące w odpowiednich latach  lub stuleciach Wieku  Ewangelii; (6) w czasie  tych  miniatur miało  miejsce pięć przesiewań objawiających Lewitów, odpowiadających pięciu przesiewaniom Wieku Ewangelii; oraz (7) dwa  zachodzenia w liczbie  dwóch lat i jednego miesiąca,  przy  czym Paruzja długością tego okresu zachodzi na Epifanię przy  jej początku, a Epifania pod  koniec  tym  samym okresem zachodzi na  Bazyleę.  Te fakty  – z których większość już  się wypełniła, inne  są w trakcie  wypełniania, a niektóre należą jeszcze do pozostałej części okresu Epifanii – dowodzą

poprzednia stronanastępna strona