Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 17

Epifania Biblii

przekład A.V. czasami  właściwie tłumaczy to słowo  przez „obecność”, co można zauważyć w 2Kor. 10:10 i Filip. 2:12. Słowo  parousia nie  znaczy przychodzenie, tak  jak mówimy o kimś  będącym w  drodze, lecz  pobyt w pewnym  miejscu po przybyciu. Najbardziej dojrzali badacze biblijni  naszych czasów  dość powszechnie uznają pogląd, że pierwsza część pobytu naszego Pana na ziemi, po Jego powrocie z nieba, jest skryta  i niewidzialna, a świat początkowo w ogóle nie jest jej świadomy, a dzięki  światłu Biblii i znakom czasów  (1Tes. 5:1-5) wie o nim tylko Jego przyszła Oblubienica. Zauważmy dokładnie, jak w tych wersetach jest pokazane, że okres drugiej obecności Jezusa ukradkiem zaskoczył niczego niepodejrzewający świat,  podczas gdy  wierny lud  Boży nie  będzie pozostawiony w nieświadomości co do Jego obecności. Dokładnie tak zapowiedział nasz Pan Jezus (Mat. 24:37-39), porównując okres Swej skrytej, drugiej obecności z okresem życia Noego przed potopem. Wtedy jedli i pili, żenili się i wychodzili za mąż i nie poznali charakteru czasów,  w których żyli, choć były one wielokrotnie opisywane im przez Noego, „kaznodzieję sprawiedliwości”, aż przyszedł potop. Podobnie będzie z Paruzją, okresem skrytego pobytu naszego Pana  na  ziemi,  po  Jego powrocie: ludzie będą  zajmować się zwykłymi sprawami codziennego życia i nie poznają charakteru czasu Jego obecności, parousia, pomimo tego, że będzie on im wielokrotnie ogłaszany. Sprawa ta jest bardzo wyraźnie pokazana w niemal równoległym stwierdzeniu w Łuk. 17:26: „A jak było za dni Noego, tak będzie i za dni Syna człowieczego”. Wersety te zapewniają więc nas, że pierwszy etap drugiego pobytu na  ziemi  naszego Pana  będzie skryty  z powodu niewidoczności dla ogółu  świata.

      (10) Ten etap  drugiej obecności naszego Pana  na ziemi w  oryginalnym greckim Nowym Testamencie jest  wielokrotnie określany parousia. Epifania, jako okres drugiej

poprzednia stronanastępna strona