Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 52
Epifania Biblii
powinniśmy oczekiwać, że uznanie Bazylei przez pogan będzie wymagało kilku dodatkowych lat. Logicznym wydaje się, że tak jak 42 lata zostały wykorzystane na szczególną służbę dla Maluczkiego Stadka po rozpoczęciu się Paruzji, około 42 lata prawdopodobnie zostaną wykorzystane na szczególną służbę dla Wielkiej Kompanii, po rozpoczęciu się Epifanii. Różnicą będzie to, że pierwsze 42 lata zakończyły pieczętowanie wybranych, natomiast drugie 42 lata najprawdopodobniej zakończą pieczętowanie Wielkiej Kompanii, po czym przypuszczalnie niebawem nastąpi powrót Starożytnych Godnych i założenie Królestwa w Izraelu. Nieco później, ileś lat po jesieni roku 1956, kiedy prawdopodobnie zakończy się możliwe zachodzenie Epifanii na Bazyleę, nastąpi uznanie tego Królestwa przez pogan. Jak można zauważyć, o niektórych zarysach tego tematu jak dotąd nie możemy mówić z całkowitą pewnością. Ten temat „teraz znamy tylko po części”. Wierzymy, że później nasza wiedza o nim będzie pełna. Dlatego omawiając tę kwestię uważajmy, aby nasze słowa nie wyrażały całkowitej pewności. Dopóki postępujące światło nie da podstaw do bardziej pewnych stwierdzeń, używajmy umiarkowanych słów, które pozostawią szczegóły tego zarysu czasowego takimi, jakimi zostały powyżej przedstawione w tym artykule – należącymi do sfery wniosków, a nie jednoznacznych dowodów. Mądrą rzeczą byłoby w ogóle nie mówić na ten temat tym, którzy nie przyjmują prawdy Paruzji, i bardzo niewiele tym, którzy nie są w prawdzie Epifanii.
(50) Zadano nam pytanie, czy mamy jakieś biblijne podstawy do twierdzenia, że dni Syna człowieczego, wspomniane w Łuk. 17:22, 26 itd., są tylko dwoma okresami i nie dotyczą większej ich liczby? Rozumiemy, że Pismo Święte naucza, że dni Syna człowieczego to dwa i tylko dwa okresy. Dowodzi tego kilka okoliczności. Słowa podane w wersetach