Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 7

EPIFANIA BIBLII

ZNACZENIE SŁÓW EPIPHAINO, EPIPHANEIA, APOKALYPSIS I PAROUSIA – PIERWSZE CZYNNOŚCI WOBEC WIELKIEJ KOMPANII 16 I 17 PAŹDZIERNIKA 1916 ROKU – CELE OKRESU EPIFANII WOBEC ŚWIATA – ROZDZIELENIE MALUCZKIEGO STADKA I WIELKIEJ KOMPANII – OBJAWIENIE SIĘ PANA JEZUSA WIELKIEJ KOMPANII – DZIESIĘĆ DOWODÓW NA TO, ŻE ŻYJEMY W EPIFANII – ROZWAŻENIE ODNOŚNYCH BŁĘDÓW I WYPACZEŃ ORGANIZACJI DAWN – CZAS TRWANIA EPIFANII – DNI Z ŁUK. 17:22,26 ITP. – EPIFANIA I CZAS UCISKU TOŻSAME – BIBLIJNE DOWODY TO POTWIERDZAJĄCE – POTWIERDZAJĄCE WYJAŚNIENIA ONEGO SŁUGI – PRACA KOŚCIOŁA W OKRESIE EPIFANII: WOBEC SAMEGO SIEBIE, WOBEC MŁODOCIANYCH GODNYCH, WOBEC WIELKIEJ KOMPANII, WOBEC ŚWIATA – PYTANIA BEREAŃSKIE

      W tym rozdziale przede wszystkim pragniemy zbadać biblijne użycie słowa epifania i niektóre myśli z nim związane. Odnotowując fakt, że słowo epifania, choć często używane w języku angielskim, nie występuje w angielskiej Biblii, powinniśmy  zauważyć, że słowo epiphaneia, od którego ono pochodzi, rzeczywiście pojawia się w greckim Nowym Testamencie. W sumie  można je znaleźć  w następujących sześciu  wersetach: 2Tes. 2:8; 1Tym. 6:14; 2Tym. 1:10; 4:1, 8; Tyt. 2:13. Dla zrozumienia jego znaczenia pomocne okaże się rozważenie kilku kwestii: (1) znaczenia słowa  epiphaino, od którego pochodzi epiphaneia; (2) znaczenia jego podstawowej części phaino; (3) znaczenia przyimka epi,  z którym połączone jest phaino; (4) wzmocnienia znaczenia słowa phaino przez dodanie tego przyimka; (5) wszystkich wystąpień epiphaneia; (6) jego różnych zastosowań w Piśmie Świętym; oraz (7) ogólnego biegu biblijnych myśli związanych z tym słowem.

      (2) Odnośnie punktu pierwszego zauważamy, że rzeczownik epiphaneia nie pochodzi od słowa prostego, lecz

poprzednia stronanastępna strona