Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 71

Epifania Biblii

rewolucjonistów. Kozłowi Azazela zapewne nie podoba się szarpanie przez Najwyższego Kapłana, tak jak członkom Najwyższego Kapłana nieszczególnie podoba się szarpanie Kozła i konieczność jego kontrowania! Ta surowość pokazana jest także w ogoleniu całego ciała (4Moj. 8:7) antytypicznych Lewitów w związku z odłączeniem ich do pracy antytypicznych Lewitów (4Moj. 8:5-22). Jeśli golenie twarzy jest niekiedy bolesnym zabiegiem, o ile bardziej bolesne jest golenie części ciała, które są o wiele bardziej wrażliwe! W typie golenie było częścią oczyszczania Lewitów i przedstawia oczyszczanie antytypicznych Lewitów z władz i przywilejów, do których niesłusznie aspirują, przez stosowanie wobec nich stosownych typów Starego Testamentu. Najwyższy Kapłan nie dokonuje golenia. Każdy Lewita robi to sam dla siebie, lecz Najwyższy Kapłan każdemu Lewicie podaje brzytwę – ostre objawianie – biblijnie, logicznie i zgodnie z faktami. Kropienie wodą oczyszczenia reprezentuje ich oczyszczanie z większej lub mniejszej deprawacji Adamowej, natomiast pranie ich szat oznacza pozbywanie się przez nich przy pomocy prawdy złych cech, rozwiniętych przez ich częściową samowolę. Oni „sprawiają, że brzytwa (ostre, demaskujące prawdy) przechodzi po ich całym ciele”, tj. sami objawiają swe grzechy, zmuszając do tego objawiania wiernych, którzy czynią to w celu usunięcia ich buntu przeciwko prawdzie i zarządzeniom Pana. Podkapłani nie mogą być zatem obwiniani za ich postępowanie pod tym względem, a tym bardziej nie może być obwiniany Najwyższy Kapłan, którego Wielka Kompania tak naprawdę obwinia, gdy krytykuje Jego członków za czynienie tego, co On im każe. Podkapłani, wierni swej Głowie, będą kontynuować takie postępowanie, dopóki dobra wola Pana nie wypełni się w postaci oczyszczenia antytypicznych Lewitów. Wówczas Lewici – rozumiejąc, co to znaczyło – również ocenią pracę Podkapłanów, demaskującą ich zło w celu ich naprawienia. Praca Maluczkiego Stadka wobec Wielkiej Kompanii w tej chwili przebiega w dwóch ogólnych kierunkach:

poprzednia stronanastępna strona