Epifaniczny tom 4 – rozdział 2 – str. 125
Ogólne uwagi na temat Wielkiej Kompanii
Odpowiedź: Wydaje się nam, że wszystkie trzy elementy naszego pytania wymagają odpowiedzi twierdzącej. Ich rewolucjonizm przeciwko naukom i zarządzeniom Pana oraz wprowadzanie fałszywych nauk i zarządzeń dowodzi oczywiście, że wykonują pracę Azazela. Fakt, że są nazywani kozłem Azazela dowodzi, że wykonują jego pracę, tak jak kontrastowa nazwa, kozioł Pański, dowodzi, że Maluczkie Stadko wykonuje pracę Jehowy. Prawdą też jest, że znajdują się oni w ręku Azazela w celu przejścia takich doświadczeń, które zostały zamierzone przez Boga dla ich oczyszczenia, tak jak św. Paweł mówi o niektórych z tej klasy jako ilustracjach całości: „Oddajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, aby duch [nowe stworzenie] był zachowany w dzień Pański” (1Kor. 5:5). „Do nich należą Himeneusz i Aleksander, których oddałem szatanowi, aby nauczyli się nie bluźnić” (1Tym. 1:20). Ich praca, szczególnie wobec opinii publicznej, częściowo jest pracą dla Pana. Dobra część ich umysłu pozwala im czynić pewne rzeczy, które są służbą dla Pana, natomiast zła część ich umysłu pobudza ich do służby dla Azazela. Dwoistego umysłu i dwom panom służący, są w pożałowania godnym stanie. W odpowiednim czasie jednak ci reformowalni wśród nich przez krew i służbę Baranka dostąpią wyzwolenia z tej niewoli do wolności, którą cieszą się nowe stworzenia zdecydowanie stojące po stronie Pana. Gorliwie się o to modlimy.
(8) Pytanie: Co oznacza wyrażenie „dobry Lewita”?
Odpowiedź: W czasie Epifanii dobry Lewita to nowe stworzenie, które o włos nie zdobyło korony, które sprzeciwia się rewolucjonizmowi przeciwko prawdom i zarządzeniom Paruzji, które albo przyjęło i służyło prawdzie Epifanii, albo niebawem to uczyni i które przed swym objawieniem jako Lewity będzie winne rewolucjonizmu przeciwko zarządzeniom Epifanii.