Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 199
Kozioł Azazela
zaangażowani w to Kapłani, podobnie wstrzymują się od działania wobec niepokutujących grzeszników, przestają pracować z nimi jako Kapłanami, starają się ich naprawić i zrywają społeczność kapłańską, lecz nie braterską, która powinna być okazywana w stopniu, jaki jest pomocny dla ratowania grzeszników, gdy znajdują się oni w rękach człowieka na to wyznaczonego, chociaż już nie z wcześniejszą serdecznością (2Kor. 2:5-11). Powinniśmy bowiem starać się ratować życie tych braci, lecz musimy uważać, by w trakcie czynienia tego nie gwałcić prawdy i sprawiedliwości (3Moj. 10:6,7). Analizując wydarzenia, w których we współpracy z naszą Głową i pod naszą Głową oraz z naszymi współpodkapłanami oddawaliśmy człowiekowi na to wyznaczonemu braci: Shearna, Hemery’ego, Rutherforda, Sturgeona, Ritchiego, Hoskinsa itd., zauważamy, że w każdym przypadku odbywało się to przez zerwanie społeczności kapłańskiej. Zatem zrywanie społeczności kapłańskiej (1 Kor. 5:2-5) to proces bezpośrednio poprzedzający oddawanie Kozła Azazela człowiekowi na to wyznaczonemu. Różnica między tymi dwoma rzeczami w typie jest następująca: Aaron przepuszczał kozła poza bramę, co jest typem zerwania społeczności kapłańskiej, a następnie oddawał sznur w ręce człowieka na to wyznaczonego, po czym natychmiast wypuszczał go z rąk. Te dwa akty są typem oddania Kozła w niesprzyjające okoliczności i w ręce prześladujących osób, które wspólnie stanowią antytypicznego człowieka na to wyznaczonego.
(61) Pod jednym względem jest jednak różnica w oddawaniu Kozła Azazela w wykonaniu naszego Najwyższego Kapłana oraz w wykonaniu podkapłanów. Zarówno nasz Najwyższy Kapłan, jak i my jako Podkapłani zrywamy społeczność kapłańską i oddajemy tę klasę człowiekowi na to wyznaczonemu w znaczeniu niesprzyjających okoliczności. Jednak tylko nasz Najwyższy Kapłan oddaje tę klasę człowiekowi na to wyznaczonemu w znaczeniu prześladujących osób. Są słuszne powody tej różnicy w działaniach Głowy i Ciała Najwyższego Kapłana Świata. W przeciwieństwie do nas Głowa wie dokładnie, jakie osoby i trapiące doświadczenia zniszczą ciało, a zachowają