Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 214
Kozioł Azazela
społeczności? Jeśli chodzi o obrońców „rutherfordyzmu w Towarzystwie” oraz „standfastyzmu”, przez nasze postępowanie wszyscy udzieliliśmy na to pytanie odpowiedzi twierdzącej. Wszyscy zostaliśmy też zmuszeni uczynić to wobec rewolucjonistów z P.B.I., którzy nauczają błędów doktrynalnych i buntują się przeciwko zarządzeniom Pana. Zatem czas na takie zachowanie z naszej strony już nadszedł – teraz, w Epifanii, gdy nastąpiło ich objawienie jako Lewitów (2Tym. 4:1; Obj. 7:9).
(76) Lewici niestrudzenie potępiają postępowanie Kapłanów Epifanii, uważając je za zabronione sądzenie, gdy ogłaszamy Boski wyrok co do nowych stworzeń, które odrzucają różne zarysy prawdy i jej zarządzeń, a na ich miejsce nauczają błędów i wprowadzają złe zarządzenia – wyrok, iż są one Wielką Kompanią. Dogmatycznie obwieszczają, że nikt nie dał upoważnienia do takiego sądzenia. W 3Moj. 13; 14 Bóg 20 razy polecił typicznemu kapłanowi, by ogłosił, że trędowaty posiadający plamy jest nieczysty. Trędowaty posiadający plamy jest typem nieczystej Wielkiej Kompanii, natomiast Aaron i jego synowie, którzy to ogłaszają, reprezentują Jezusa i członków Jego Ciała, ogłaszających błądzicieli z Wielkiej Kompanii jako nieczystych. Błędnie odnoszą zabronione sądzenie z Mat. 7:1, 2 do takiego ogłaszania, podczas gdy jest ono zaaprobowanym sądzeniem z Jana 7:24 oraz nakazanym sądzeniem z 1Kor. 4:5. W 1Kor. 5:5; 1Tym.1:18,19 Bóg upoważnił niektórych ze Swych Kapłanów do takiego ogłaszania. Słowo między innymi nakazuje takie sądzenie, zwłaszcza w 1Kor. 4:5. Przeciwnicy takiego ogłaszania często przytaczają 1 Kor. 4:5, jak gdyby werset ten uczył, że będziemy mogli sądzić dopiero, gdy znajdziemy się na tronie. Werset ten nie zabrania sądzenia, zanim znajdziemy się na tronie, lecz przed drugim adwentem naszego Pana. Niewłaściwie stosując ten werset w celu nauczania, iż zabrania on nam sądzenia, dopóki nie znajdziemy się na tronie, Lewici oskarżają nas, że uzurpujemy sobie wyłączną funkcję Boga