Epifaniczny tom 4 – rozdział 4 – str. 247
Trąd – typ i antytyp
z Wielką Kompanią jako klasą w czasie Epifanii, stwierdzenie, kto należał do Wielkiej Kompanii, wymagało natchnienia. Zatem przyprowadzenie do antytypicznego Aarona osoby podejrzanej o przynależność do Wielkiej Kompanii oznacza obecnie, że osoba taka jest przyprowadzana do sprawdzającej i ogłaszającej orzeczenie działalności naszego Pana, działającego przez posłannika Epifanii. Żadna inna jednostka nie jest używana przez naszego Pana do takiej czynności.
(5) Ale ktoś mógłby zarzucić: czy werset 2 nie mówi, że podejrzany może być przyprowadzony do podkapłana? Odpowiadamy: Tak. Lecz ten podkapłan nie przedstawia pojedynczego kapłana, co miałoby miejsce, gdyby jego imię zostało podane jako typ jednostki przy końcu Wieku. Ponieważ jednak nie podano żadnego imienia, nie przedstawia on jednostki przy końcu Wieku ani w jakimkolwiek innym czasie. W innym czasie taki nazwany z imienia kapłan, na przykład Eleazar, przedstawiałby Dwunastu, nie jednostkę, natomiast Itamar przedstawiałby 35 członków gwiezdnych (nie jednostkę) między dwoma Żniwami. Kto jest zatem pokazany przez podkapłana badającego trąd i ogłaszającego decyzję? Na szczęście, tak jak w przypadku oka, ust i ręki antytypicznego Aarona mamy werset Nowego Testamentu (1Kor. 5:4), który podaje odpowiedź na nasze odnośne pytanie, tak mamy też werset Nowego Testamentu, który podaje odpowiedź na nasze obecne pytanie. Jest nim również 1Kor. 5:4,5. Dowiadujemy się tutaj, że poza naszym Panem – działającym przez Pawła jako Jego oko, usta i ręka – działał także zbór w Koryncie, a w wersecie 13 otrzymuje on polecenie, by tak działać. Rozumiemy więc, że podkapłan badający i podejmujący decyzję co do podejrzanego o trąd jest typem zboru badającego i podejmującego decyzję co do podejrzanego o przynależność do Wielkiej Kompanii. Dochodzimy więc do wniosku, że żaden członek zboru jako jednostka nie ma prawa badać ani wydawać orzeczenia w sprawie podejrzanego o przynależność do Wielkiej Kompanii. Poza Najwyższym Kapłanem działającym przez Swe specjalne oko, usta i rękę może być to czynione