Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 328
Młodociani Godni
odpowiadających im grup przejściowych Lewitów (Wielkiej Kompanii), praca tych pierwszych w ich trzech grupach najwyraźniej polegać będzie na oddzielnej współpracy z odpowiednimi trzema grupami Wielkiej Kompanii, na ile klasa ta będzie działać pod względem nauk, zarządzeń, statutu i testamentu (nie posiadając symbolicznych wozów [3Moj. 7:9], Kehatyci są zwolnieni z korporacyjnych zobowiązań wynikających ze statutu i testamentu), które Pan podał przez „onego Sługę”. W czasie okresu przejściowego dobrzy Lewici z obydwu klas w mniejszym lub większym stopniu będą obracać się wśród Kapłanów i wykonywać pracę, która będzie szczególnie pomocna dla Kapłanów. Z uwagi na te warunki w umyśle każdego wiernego Młodocianego Godnego powstaną pytania: „Co powinienem czynić w służbie Pana? Z którą grupą ludu Pana powinienem się spotykać?” Nie znamy lepszej odpowiedzi na to pytanie poza stwierdzeniem, by każdy wiernie starał się czynić to, co uważa za wolę Pana w tym przypadku i spotykał się z tą grupą ludu Pana, której zasady i postępowanie może zaaprobować. W ten sposób każdy zostanie doprowadzony do właściwej dla siebie grupy i pracy na obecny czas.
(16) Na podstawie faktu, że Gerszonici opiekowali się wszystkimi zasłonami i przykryciami Przybytku (z wyjątkiem drugiej zasłony) oraz zasłonami dziedzińca, łącznie z bramą dziedzińca, wraz z ich sznurami (4Moj. 3:25-27; 4:21-28), wydaje się, że służba Młodocianych Godnych w Tysiącleciu będzie szczególnie polegała na nauczaniu i stosowaniu wobec ludzi doktryn o usprawiedliwieniu i poświęceniu, z pewnymi ograniczonymi zarysami prawd wynikającymi z tych dwóch myśli, tj. pewnymi zarysami prawd dotyczącymi grzechu, sprawiedliwości, pokuty, wiary, poświęcenia, posłuszeństwa, ofiar za grzech, Najwyższego Kapłana, podkapłanów, łask itp., wraz z wyjaśnieniem stosownych wersetów jako tekstów potwierdzających te prawdy oraz obalających błędy na te tematy. Z punktu widzenia antytypu pagórka