Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 347

Młodociani Godni

Sługa” uczył o nim. Spośród wielu przytoczymy tylko jedno stwierdzenie potwierdzające, że zaprzeczają oni nie konkretnemu terminowi, co doprowadziłoby do powstania opozycji wobec ich wysiłków, lecz idei zawartej w doktrynie o działaniu obecnie usprawiedliwienia tymczasowego. Z ‘20,26, kol.2, ak.2 rozpoczyna się następująco: „Wyrażając to inaczej, od zmartwychwstania Jezusa usprawiedliwienie dotyczy tylko (wyróżnienie w obydwu przypadkach dodane; św. Paweł uważał inaczej – Rzym. 4:1-25; podobnie czynił „on Sługa”) tych, którym przypisywana jest zasługa ofiary Jezusa”. Stwierdzenie to jest prawdziwe w odniesieniu do usprawiedliwienia ożywionego, lecz nieprawdziwe dla usprawiedliwienia tymczasowego. Z powodu wyłącznego nacisku kładzionego na pojęcie usprawiedliwienia ożywionego oraz z powodu braku pojęcia usprawiedliwienia tymczasowego (być może pomijanie obydwu tych terminów jest zamierzone, jako sprzyjające zapomnieniu przez czytelników o tym rozróżnieniu!) artykuł ten, tak jak inne ostatnie artykuły Strażnicy na temat usprawiedliwienia, jest bardzo zwodniczy. Półprawdy są bardziej zwodnicze niż całkowite błędy, jak dowodzi tego postępowanie każdego błądzącego systemu. Połowa prawdy, jaką omawiany artykuł przedstawia jako całą prawdę na temat usprawiedliwienia Wieku Ewangelii, okaże się takim zwodzeniem w odniesieniu do Młodocianych Godnych, jeśli bracia nie będą pamiętać tej drugiej połowy prawdy na temat usprawiedliwienia w Wieku Ewangelii. Jeśli chcemy jasno rozumieć usprawiedliwienie w Wieku Ewangelii, musimy widzieć złożoną we dwoje antytypiczną zasłonę, ponieważ zaćmienie w omawianym tu artykule nastąpiło przede wszystkim dlatego, że redaktorzy Strażnicy nauczają tylko połowy tej prawdy.

      (49) W omawianym artykule jest jeszcze jedna kwestia, w związku z którą podaje się tylko połowę prawdy, i to w takich kontekstach, które prowadzą do jeszcze większego zaciemnienia tematu, który chce on wyjaśnić. Mamy na myśli sposób potraktowania usprawiedliwienia Starożytnych Godnych oraz Kościoła Ewangelii. W odniesieniu do usprawiedliwienia

poprzednia stronanastępna strona