Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 353
Młodociani Godni
powiedział, pomijając część, która wskazuje, że miał on na myśli wszystkich tych, dla których zabrakło koron i którzy z tego powodu nie mogli być spłodzeni z Ducha – od chwili zamknięcia ogólnego powołania w roku 1881 aż do początku restytucji. Między innymi, obydwie te myśli wyjaśnia on w dwóch akapitach P 6, str. 156. Pierwsze zdanie pierwszego z tych dwóch akapitów potwierdza, że ma on na myśli jedno i drugie: „Powstaje tutaj kolejna kwestia: Z uwagi na fakt, że wysokie powołanie [ogólne powołanie] jest zamknięte [zakończyło się ono w 1881; on nie mówi: ‘Z uwagi na fakt, ze wysokie powołanie zostanie zamknięte’]”. Mamy tutaj kolejny przypadek podawania jedynie połowy prawdy przez tych redaktorów, którzy następnie nie chcą nawet pozwolić nam cieszyć się tą połową, ponieważ przystępują do zaprzeczenia nawet JEJ!
(55) Twierdzenie artykułu, że Żniwo rozpoczęło się w roku 1878, a zakończyło w 1918, zostanie obalone w E 5 i 6 tej serii, dokąd odsyłamy naszych czytelników po szczegóły. Potwierdzenie tego obalenia odnośnie roku 1918 przez piramidę znajduje się w E 3, roz. VII. Ponieważ ostatni członek Maluczkiego Stadka został spłodzony do jesieni 1914, a zapieczętowany na czole do Paschy 1916 (jak wykazano powyżej) – wszystkie osoby poświęcające się po pierwszej z tych dwóch dat, zgodnie z Biblią nie mogą mieć nadziei na członkostwo w Maluczkim Stadku ani nie powinny być do takiej nadziei zachęcane. Ich nadzieją jest członkostwo w klasie Młodocianych Godnych. Pobudzanie ich obecnie do fałszywej nadziei przyniesie im jeszcze większe rozczarowanie w niedalekiej przyszłości.
(56) Omawiany artykuł stwierdza dalej, że „nikt z rodzaju ludzkiego nie może stać przed Bogiem bez Pośrednika lub Orędownika”. Wyciąga stąd wniosek, że przed działaniem Nowego Przymierza nie może być żadnej możliwości ubiegania się o członkostwo w klasie Młodocianych Godnych, ponieważ nie są oni ani pod Orędownikiem, ani pod Pośrednikiem. Przytaczamy powyższe zdanie jako przykład ogólnikowych twierdzeń i półprawd, w jakie obfituje ten artykuł. By zdanie to podawało