Epifaniczny tom 4 – rozdział 6 – str. 388
Rut – typ i antytyp
naszego Pana polecającego Młodocianym Godnym przygotowanie się do przynoszenia owoców w zdobywaniu utracjuszy koron jako owoców ich poświęcenia. Zawiera się to również w dwóch ostatnich cytatach, a także w TP ‘23, 58; ‘28, 26; ‘30, 57; ‘33, 89. Spełnienie tego przez nią wskazuje na spełnienie tego przez tę klasę. Boaz odmierzający jej sześć miar jęczmienia (w.15) jest typem naszego Pana udzielającego tej klasie niepełną liczbę utracjuszy koron jako rezultatu ich służby. Przyniesienie ich przez nią do miasta przedstawia przyprowadzenie takich utracjuszy koron do ludu prawdy przez Młodocianych Godnych. Praca ta miała miejsce od marca do lipca 1919 roku. Przybycie Rut do Noemi (w.16) przedstawia przedstawienie się przez tę klasę swym towarzyszom z utracjuszy koron we wspomnianym powyżej czasie. Pytanie Noemi: „Kim jesteś?” jest typem pytania utracjuszy koron towarzyszących Młodocianym Godnym odnośnie tego, czy dowiedzieli się, że są Młodocianymi Godnymi. Opowiedzenie jej przez Rut, co powiedział do niej Boaz, jest typem oznajmienia przez Młodocianych Godnych ich towarzyszom z utracjuszy koron tego, co Pan powiedział im przez prawdy na temat Młodocianych Godnych, przedstawione w Prawdzie z 17 lutego 1917. Pokazanie przez Rut sześciu miar jęczmienia (w.17) jest typem przedstawienia przez Młodocianych Godnych utracjuszom koron, od dawna będącym w prawdzie, tych utracjuszy koron, jakich Pan udzielił im jako owoców ich pracy, co jest antytypem słów Boaza do Rut, by nie wracała do swej teściowej z pustymi rękami. Rada Noemi (w.18), by Rut spokojnie czekała na Boaza, którego charakter gwarantował, że poprowadzi tę sprawę do szczęśliwego końca przedstawia radę utracjuszy koron, by Młodociani Godni spokojnie i z ufnością czekali na Pana, którego charakter był gwarancją doprowadzenia przez Niego tej sprawy do pomyślnego końca.
(17) Czwarty rozdział Księgi Rut obejmuje w antytypie okres od lipca 1919 mniej więcej do lipca 1921. Boaz udający się w Rut 4:1 do bramy i siadający w niej reprezentuje naszego Pana przygotowującego szeroko zakrojone wśród ludu prawdy