Epifaniczny tom 4 – rozdział 7 – str. 435

Pytania dotyczące Młodocianych Godnych

      Odpowiedź: Obietnice odnoszące się do Kościoła w ogóle nie dotyczą Młodocianych Godnych. Streszczenie obietnic mających zastosowanie do Kościoła można znaleźć w 1Moj. 22:17, 18 i są one duchowe, natomiast obietnice tych wersetów dotyczące obecnie Młodocianych Godnych są ludzkie. Kościołowi obiecano Boskie usposobienie i ciało – „rozmnożę nasienie twoje jak gwiazdy niebieskie”. Młodocianym Godnym obiecano ludzkie usposobienie i ciało – „jak piasek, który jest na brzegu morskim”. Inna też jest druga grupa obietnic dla obydwu tych klas. Gwarancja dla nasienia co do pokonania nieprzyjaciół dla Kościoła oznacza, że pokona on grzech, błąd, samolubstwo i światowość; w przypadku Młodocianych Godnych obietnica ta oznacza, że pokonają oni grzech, błąd i taką miarę samolubstwa i światowości, jaka wiąże się z postawieniem na próbie wiary, lecz nie na próbie doskonałej miłości. „I błogosławione będą w nasieniu twoim wszystkie narody ziemi” dla Kościoła oznacza, że jako Ciało Najwyższego Kapłana Świata będzie on błogosławił światu sposobnościami pojednania; dla Młodocianych Godnych obietnica ta oznacza, że – jako podlegli Lewici – będą oni pomagać ludzkości przez uczenie jej, w jaki sposób czerpać błogosławieństwa ze sposobności pojednania. Dla Kościoła jako Ciała Pośrednika Świata obietnica ta oznacza, że udzieli on światu sposobności wejścia w relację przymierza z Bogiem; Młodociani Godni natomiast, jako pomocnicy, będą prowadzić drugorzędne dzieło nauczania, by pomagać światu w dochodzeniu do takich relacji przymierza oraz ich utrzymaniu. Dla Kościoła jako Królów fragment ten oznacza, że będzie on panować w celu usunięcia złych warunków i wprowadzenia dobrych; dla Młodocianych Godnych, jako szlachty, oznacza to natomiast przywilej udzielania drugorzędnej pomocy w zaprowadzaniu różnych zastosowań tego dzieła usuwania i budowania. Dla Kościoła jako Matki wersety te oznaczają, że będzie on współpracował w dziele udzielania klasie restytucyjnej, wliczając w nią Starożytnych i Młodocianych Godnych, ludzkiego ciała i usposobienia, które będzie ona rozwijała do doskonałości; dla Młodocianych

poprzednia stronanastępna strona