Epifaniczny tom 4 – rozdział 7 – str. 448
Pytania dotyczące Młodocianych Godnych
Każdy, kto obecnie szczerze przejawia „pokutę przed Bogiem i wiarę w naszego Pana Jezusa” osiąga usprawiedliwienie tymczasowe, i to zanim poświęci się Panu, przy stawaniu się Lewitą Wieku Ewangelii, przez wchodzenie przez Bramę Dziedzińca. Doświadczają zatem tego ci, którzy później przez poświęcenie stają się Młodocianymi Godnymi, tak jak poprzednio doświadczali tego ci, którzy później poświęcali się i stawali Kapłanami. Zatem jednostka, która staje się członkiem klasy Młodocianych Godnych, jest tymczasowo usprawiedliwiona, zanim się poświęci. Jej tymczasowe usprawiedliwienie nie oznacza jednak rzeczywistego zniesienia wyroku Adamowego, ponieważ w usprawiedliwieniu tymczasowym zasługa Chrystusa w rzeczywistości nie jest przypisywana za nią. Oznacza ono jedynie, że Pan w rzeczywistości nie usuwa jej Adamowego wyroku, lecz tymczasowo traktuje taką jednostkę tak, jak gdyby wyrok ten był zniesiony i jak gdyby zasługa Chrystusa została za nią przypisana. Jest ona zatem uwalniana od wyroku Adamowego tylko w sposób poczytany i tymczasowy, a nie w rzeczywistości i na wieki. Także po jej poświęceniu nie następuje zniesienie tego wyroku, co miało miejsce tylko w odniesieniu do tych, którzy mieli właśnie otrzymać spłodzenie z Ducha. Po poświęceniu, usprawiedliwienie tymczasowe takiej osoby trwa nadal i jest pieczętowane, potwierdzane wobec niej, tak jak było to w przypadku Abrahama (Rzym. 4:11). Podobnie do Starożytnych Godnych, Młodociani Godni w rzeczywistości pozostają więc pod wyrokiem Adamowym, lecz podobnie do tych pierwszych są również traktowani przez Boga tak, jak gdyby nie byli pod tym wyrokiem. W przypadku wierności do śmierci umierają w Boskiej łasce, pomimo ciążącego na nich wyroku Adamowego (Żyd. 11:39). Fakt, że ciąży na nich wyrok Adamowy oznacza konieczność ich śmierci, lecz ich śmierć podoba się Bogu tak samo, jak podobała Mu się śmierć Starożytnych Godnych (Żyd. 11:4-6,13,16). Jest tak dlatego, że ich tymczasowe usprawiedliwienie