Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 28
Znaki czasów wśród ludu Prawdy
nie udało się przejąć kontroli nad organizacjami Pastora, są antytypicznymi Gerszonitami. W Anglii ruch Shearna i Crawforda usiłował, ale nie zdołał zdobyć kontroli nad IBSA, natomiast w Ameryce ci, którzy najpierw funkcjonowali jako Komitet Fort Pitt, a następnie jako PBI, usiłowali, ale nie zdobyli kontroli nad wszystkimi trzema organizacjami naszego Pastora. Te dwie grupy potem utworzyły własne organizacje: (1) ci pierwsi – Komitet Studentów Biblii, w skrócie BSC, a (2) ci drudzy – Pastoralny Instytut Biblijny – w skrócie PBI. Ci pierwsi odpowiadają Gerszonitom Libnitom, a ci drudzy – Gerszonitom Szimeitom. Widzimy zatem, że główne podziały i podpodziały rewolucjonistów w antytypie odpowiadają głównym typicznym podziałom i podpodziałom Lewitów. Znajdujemy więc to, czego powinniśmy się spodziewać: Lewici są obecnie rozwijani jako całość oraz w ich głównych podziałach i podgrupach. Jest to mocnym potwierdzeniem poprawności naszego punktu widzenia na te wydarzenia. Czy w tych wielu sprawach „nie rozpoznajecie znaków czasów”?
(27) Niektórzy mogliby się jednak nie zgodzić z takim opisem faktów, mówiąc, że chociaż istnieją te trzy główne podziały, wśród rewolucjonistów jest więcej niż osiem głównych grup. Zgadzamy się z tym i dodajemy, że zgodnie z typem powinniśmy spodziewać się więcej, ponieważ trzech synów Lewiego przez swoich ośmiu synów miało wiele dzieci, które z kolei miały kolejne dzieci, aż w genealogii Lewitów zostało zapisanych sześćdziesiąt rodowodów. Są one typem 60 podziałów, w jakie rozwinie się tych osiem grup, zanim zakończy się podział Lewitów! To samo jest przedstawione w 60 słupach na dziedzińcu. Z dwóch różnych punktów widzenia do tych 60 grup podane są także aluzje w Pieśni.Sal. 3:7; 6:8. W dalszym dzieleniu tych trzech podziałów i ośmiu grup widzimy zatem antytyp zmierzający do 60 grup. Nie jest to jeszcze zakończone [pisane w roku 1925], ale we właściwym czasie dobiegnie końca.