Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 56

Znaki czasów wśród ludu Prawdy

które jest w naszych ciałach i przez które są one mniej lub bardziej blokowane w swoich działaniach.

      (54) Nasz drogi Pastor wykazał, że te chleby upieczone z mąki z pierwiastków są typem Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii (Z ’98,68) – nazw, które są odpowiednikiem wyrażenia Kościół Pierworodnych (Żyd. 12:23). Te dwie klasy są więc pokazane przez te dwa chleby upieczone z mąki z pierwiastków nie jako istoty ludzkie, lecz jako nowe stworzenia. Wydaje się zatem, że przedstawienie chleba reprezentującego Maluczkie Stadko ma takie samo typiczne znaczenie, jak przedstawienie Panu synów Aarona – ich poświęcenie do kapłaństwa (3Moj. 8:13, 24-27, 30-36). Ponadto w obrazie tym, w znaczeniu tymczasowym, jest pokazane przedstawienie wszystkich nowych stworzeń, chociaż w skończonym obrazie uwzględnieni są tylko ci, którzy zachowują antytypiczne kapłaństwo. W znaczeniu tymczasowym przedstawienie tych, którzy później stają się Wielką Kompanią i którzy są symbolizowani przez chleb reprezentujący Wielką Kompanię jako nowe stworzenia, jest więc również podane w typie 3Moj. 8:13, 24-27, 30-36, ale oni oczywiście nie są tam pokazani w skończonym obrazie. Wprost przeciwnie, w skończonym obrazie ich przedstawienie jako członków Wielkiej Kompanii jako takich jest pokazane przez przedstawienie Lewitów z 4Moj. 8:11-21. W skończonym obrazie przedstawienie drugiego chleba, tj. tego będącego typem Wielkiej Kompanii, obrazuje zatem przedstawienie oczyszczonej Wielkiej Kompanii jako takiej, co należy jeszcze do przyszłości (z punktu widzenia roku 1921). Takie ich przedstawienie przez naszego pana Jehowie będzie poświęceniem ich do lewickiej służby jako takiej. W skończonym obrazie antytyp obracania chleba może mieć miejsce dopiero wtedy, gdy Wielka Kompania jako taka stanie się aktywna w służbie – nie Azazela, lecz Pana. To, że wydarzenie to należy do przyszłości wynika z faktu, że ich oczyszczenie, ogolenie się i upranie szat, poprzedzające ofiarowanie ich Bogu, nie jest zakończone (4Moj. 8:21, 7-11).

poprzednia stronanastępna strona