Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 59
Znaki czasów wśród ludu Prawdy
– przedstawienia jako klasy w jej pewnych członkach, a nie jako każdej jednostki z tej klasy. Wypełniając część chronologicznego typu (3Moj. 23:11,15-17) o chlebach z pierwiastków w dniu Pięćdziesiątnicy, tylko część Maluczkiego Stadka, jako przedstawiciele całości, została wówczas przedstawiona Panu, a reszta z nich była przedstawiana przy ich poświęceniu w ciągu całego Wieku Ewangelii. Podobnie końce 1290 i 1335 dni nie wyznaczały zakończenia, lecz jedynie początki objawiania pewnych odnośnych prawd. Jak widzimy w równoległości 2520 lat, dziesiąty dzień piątego miesiąca (1 sierpnia, 1914) – 2520 lat po spaleniu świątyni (Jer. 52:12) – nie wyznaczał końca, lecz początek niszczenia chrześcijaństwa. Wydaje się być ogólną biblijną zasadą, że kiedy chodzi o wiele jednostek z jakiejś klasy i kiedy typy chronologiczne lub proroctwa mają się w nich wypełnić, proroczy czas wyznacza początek, a nie zakończenie przewidywanego wydarzenia. To właśnie z tego powodu wydaje nam się bardziej rozsądnym oczekiwać, że do października 1924 roku będziemy świadkami początku przedstawiania niektórych oczyszczonych Lewitów, a nie początku i zakończenia przedstawiania ich wszystkich. Równie nierozsądne jest oczekiwanie, że wszyscy z nich w tym samym czasie zajmą odpowiednią postawę serca. Powinniśmy więc spodziewać się zobaczyć przedstawienia Panu do Jego służby nie wszystkich, lecz niektórych z nich, jako przedstawicieli całej klasy, tak jak widzimy, że zostało to uczynione w dniu Pięćdziesiątnicy w równoległym przypadku z Maluczkim Stadkiem, uwzględnionym w pierwszym zarysie tego samego typu (3Moj. 23:15-17). Ponieważ jest to proroctwo, którego wypełnienie się wciąż należy do przyszłości, przed jego wypełnieniem się nie możemy być jednak pewni szczegółów. Wówczas będziemy o nim wiedzieć więcej niż obecnie.
(57) Czy spodziewamy się całkowitego i wyraźnego oddzielenia Kapłanów i Lewitów do jesieni tego roku [pisane w sierpniu 1924]? Pytanie to powstaje w związku z naszą