Epifaniczny tom 5 – rozdział 2 – str. 115

Wezwania – przesiewania – broń ku zabijaniu

jest w świątyni. Pan Barbour i jego towarzysze, jako zaprzeczający okupowi, należeli do pierwszego męża z bronią ku zabijaniu. Jednak to nie oni, lecz niektórzy z kleru oraz ich towarzysze jako zaprzeczający okupowi stanowili pierwszego męża z bronią ku zabijaniu zabijającego na dziedzińcach, tj. niszczącego tych z tymczasowo usprawiedliwionych jako takich, którzy przyjmowali ich nauki zaprzeczające okupowi. Natomiast pierwszym mężem z bronią ku zabijaniu – zaprzeczającym okupowi, który zabijał w mieście, związanym ze świątynią tak, jak obóz na pustyni był związany z Przybytkiem – nie był pan Barbour ze swoimi towarzyszami, ani przede wszystkim zaprzeczający okupowi kler, lecz ewolucjoniści, spirytualiści, zwolennicy chrześcijańskiej nauki itd. Zabijanie przez nich w mieście symbolizowało zarażanie naukami zaprzeczającymi okupowi tych, których nazywano chrześcijanami, lecz którzy nie byli nawet tymczasowo usprawiedliwieni, co niszczyło ich jako nominalnych chrześcijan. Ponieważ plaga, pokazana w typie 4Moj. 11:33,34, zabijała wśród poświęconych, tymczasowo usprawiedliwionych i nominalnych – uważamy, że jest ona tym samym co pierwsza broń ku zabijaniu, tj. zaprzeczaniem okupowi, gdyż dokonała ona tego samego, co było pokazane w typie plagi z 4Moj. 11:33,34, tj. zabijała w świątyni, na dziedzińcu i w mieście. Należy tutaj podkreślić, że ten potrójny zasięg działania, zarówno w typach Mojżesza, jak i w proroctwie Ezechiela, występuje we wszystkich sześciu przesiewaniach oraz w działalności wszystkich mężów z bronią ku zabijaniu, tzn. przesiewanie, zabijanie dotykało niegodnych wśród poświęconych, tymczasowo usprawiedliwionych i jedynie wyznaniowych chrześcijan. Jakże znamiennie nasze trzy teksty pod każdym względem wzajemnie się uzupełniają.

      (24) Czytamy, że gospodarz zgodził się z robotnikami na jeden grosz (w nowszych przekładach „denara” – przypis tł.) dziennie (Mat. 20:2). Bez względu na to, czy wezwanie wczesnym rankiem potraktujemy jako trwające od 1874 do 1881 roku, jak czynił to nasz Pastor, czy też od 1881 do 1884 roku, jak czyni

poprzednia stronanastępna strona