Epifaniczny tom 5 – rozdział 2 – str. 121
Wezwania – przesiewania – broń ku zabijaniu
tomów tym, którzy wykazywaliby zainteresowanie ich kazaniami, lecz w każdym innym przypadku ukrywać te tomy przed ich wzrokiem. Gdy nie udało im się nakłonić naszego Pastora do połączenia metod Żniwa z babilońskimi, przy pomocy kłamstw usiłowali zniszczyć jego reputację, lecz ostatecznie porzucili ruch prawdy.
(33) Przed opisem działania tego przesiewania wśród tymczasowo usprawiedliwionych oraz zwykłych wyznaniowych chrześcijan pragniemy przedstawić typ i antytyp słów św. Pawła dotyczących tego przesiewania: „Nie oddawajmy się też [‘w końcach Wieków’] wszeteczeństwu [antytypicznemu], jak niektórzy z nich [w typie] oddawali się wszeteczeństwu, i padło ich jednego dnia dwadzieścia trzy tysiące” (1Kor. 10:8; por. 4Moj.25:1-18). Baal Peor znaczy „Pan penisa” i w antytypie nawiązuje do panowania przez szatana w symbolicznym cudzołóstwie – zakazanym związku. Błędna teoria i praktyka jego rzeczników może być nazwana mieszaniem, łączeniem [dosłownie kombinacjonizmem – przypis tł.]. Ponieważ cudzołóstwo jest nieprawym związkiem osób, które powinny pozostać oddzielnie, jest ono używane jako typ niedozwolonego mieszania, połączenia. Przesiewcze z szóstej godziny wśród ludu prawdy byli antytypicznymi cudzołożnikami, ponieważ w niedozwolony sposób mieszali, łączyli metody prawdy z babilońskimi. Dla własnych osobistych korzyści i chwały usiłowali też nakłonić do nich innych, i dlatego z innego punktu widzenia są odpowiednio pokazani w Balaamie (2Piotra 2:15,16; Obj. 2:14). Publiczne pokazanie i zdemaskowanie ich jako czyniących zło jest antytypem 4Moj. 25:4,5.
(34) W czasie szóstej godziny mieszanie dokonywało spustoszenia także wśród tymczasowo usprawiedliwionych, którzy zazwyczaj znajdują się w kościele nominalnym. Prym wiódł w tym kler, który w każdej denominacji starał się łączyć swe różne sekty, a na polu międzydenominacyjnym próbował łączyć różne denominacje w Federację Kościołów oraz protestantyzm z katolicyzmem. Przez Światowy Kongres Religii w czasie Światowych