Epifaniczny tom 5 – rozdział 2 – str. 139-141
poprzednia strona – następna strona
Wezwania – przesiewania – broń ku zabijaniu
PYTANIA
(1) Co przedstawiliśmy w drugim rozdziale E 3 i kiedy artykuł ten się ukazał? Jaki artykuł Rutherforda ukazał się 15 stycznia 1919 roku i co on odrzucał? Jaki był prawdopodobny powód ukazania się artykułu Rutherforda 15 stycznia 1919 roku?
(2) Gdzie odpowiedzieliśmy na pierwszy i drugi pogląd Rutherforda? Dlaczego mówiliśmy o tych braciach jako o uwięzionych w czasopiśmie, które było rozpowszechniane dopiero kilka miesięcy po ich uwolnieniu? – podaj powody opóźniania naszego artykułu. W jaki sposób my i inni chcieliśmy pomóc oskarżonym braciom i jaki był tego rezultat?
(3) Co Rutherford dał do zrozumienia w artykule w Z 1918, s.51 i w jaki sposób to wyraził? Dlaczego sugerujemy, że do Rutherforda odnoszą się słowa: „Z mów twoich osądzę cię”? Jakie dwie rzeczy doradzamy braciom?
(4) Gdzie jest podana prorocza historia Żniwa Ewangelii? Co chcemy przestudiować w tym rozdziale i jakie jest nasze związane z tym życzenie?
(5) Jaką interpretację przypowieści o groszu podał nasz Pastor w P 3? Jaki problem pogląd ten stwarzał w jego umyśle i na co go to otworzyło? Jaką zmianę to wymusiło i jak długo wyznawał on nowy pogląd? Co, w jaki sposób i z jakiego powodu nasz Pastor przedstawia w R 5473?
(6) Które umiejscowienie tej przypowieści uważamy za właściwe? W jakim celu została podana ta przypowieść? Jaką historię opowiada Mat. 19:16- 30? Dlaczego uczniowie nie mogli zrozumieć uwag Jezusa odnośnie trudności bogatych w zdobywaniu Królestwa? Co Jezus obiecał Apostołom i pozostałym naśladowcom za ich wyrzeczenia? Jaką różnicę nasz Pan wykazuje w w. 30? Jakie są dwa dowody na to, że przypowieść o groszu ma potwierdzać słowa z Mat. 19:29,30? Dlaczego wielu nie zauważa, że przypowieść o groszu podana jest w celu wyjaśnienia Mat. 19:29,30?
(7) W odniesieniu do kogo jest w Biblii używane wyrażenie: „Pierwsi będą ostatnimi, a ostatni pierwszymi”? Gdzie wyrażenie to występuje w Biblii? Do kogo odnosi się ono w Łuk. 13:28-30? W jaki sposób rozumiemy słowa z Mat. 19:30; 20:16 oraz Mar. 10:31? Co Pan chciał pokazać, podając tę przypowieść? Co reprezentuje stokroć? Co jest celem tej przypowieści?
(8) Jaki okres według nas jest dniem z tej przypowieści? Jak długi był dzień pracy u Żydów? Jak długa byłaby symboliczna godzina takiego dnia? Kiedy zaczyna się każda z symbolicznych godzin tej przypowieści? Kiedy kończy się dzień, a zaczyna wieczór? Jakie zmiany do poglądu naszego Pastora wprowadził Woodworth w swoim artykule o groszu? Do jakich trudności go to doprowadziło? – omów kolejno.
(9) Na co ta przypowieść zwraca naszą uwagę?
(10) W jaki sposób 1 Kor. 10 uczy, że ma zastosowanie do Żniw Wieku Żydowskiego i Ewangelii? Co należy zauważyć odnośnie słów „końce” oraz „wieków” i co z tego wynika? Dlaczego chodzi tutaj tylko o Żniwo Wieku Żydowskiego i Ewangelii? Jakie jest chronologiczne podobieństwo między 1 Kor. 10 a przypowieścią o groszu? Jakie są różnice między tymi fragmentami Pisma Świętego? Czego typami są wydarzenia z 1 Kor. 10:1-5 i gdzie można to zauważyć? Co pokazuje w. 1? Co ukazuje w. 2? Do kogo te dwa wersety mają jeszcze zastosowanie? Co i w jaki sposób pokazują w. 3 i 4? Co podaje w. 5? Co przedstawiają w. 6-10? Dlaczego wersety te nie opisują szóstego przesiewania? Co nasze dotychczasowe badanie pokazało?
(11) Co znajdujemy w Ezech.9? Co fragment ten pomaga połączyć i jaką daje nam to ilustrację? Co pokaże nam zbadanie tego fragmentu? W jaki sposób Ezech.9 pokazuje przesiewania z 1 Kor. 10 i Mat. 20?
(12) Kogo reprezentuje Ezechiel i do kogo jest to podobne? Jakie dwa przykłady są tego dowodem? – omów kolejno. Co Pastor powiedział w 1908 roku na temat symboliki sześciu mężów z bronią ku zabijaniu? Dlaczego nie mogą oni przedstawiać antytypicznego Eliasza? Dlaczego nie mogą oni przedstawiać sześciu europejskich królestw? – omów kolejno powody. Jakiego wypaczenia dopuszcza się tom VII? Jakie klasy są według nas pokazane w tych sześciu mężach oraz ich broni ku zabijaniu? Co symbolizuje ich przybycie od północnej bramy oraz stanie przez nich obok miedzianego ołtarza?
(13) Kto według większości braci jest pokazany w mężu z kałamarzem pisarza? Dlaczego nie uważamy, że tylko nasz Pastor pokazany jest w tym mężu? – omów kolejno dwa tego powody. Kto był pisarzem z wyrażenia „kałamarz pisarza” i jaki jest tego powód? W jaki sposób Obj.7:2,3 dostarcza kolejnego dowodu na to, że mąż z kałamarzem pisarza nie przedstawia tylko „onego Sługi”?
(14) Czym różni się wychodzenie męża z kałamarzem od wychodzenia Gospodarza z Mat. 20? Co zauważamy, porównując nasze trzy teksty, i co z tego uzyskujemy? W jaki sposób te trzy fragmenty Biblii wzajemnie się uzupełniają? Co uczynimy z tymi tekstami w naszym badaniu i na co mamy nadzieję? Co one nam podają?
(15) Co zauważamy odnośnie pierwszego wezwania w przypowieści z Mat.20? Jaki jest powód tej różnicy? Co całkowicie znika, gdy dzień rozpocznie się od października 1881 roku?
(16) Co miało miejsce od października 1874 do czerwca 1881 roku? O czym zapewnił nas Pastor w 1914 roku? Czym była ta prawda i co zaczynamy datować od tego wydarzenia? Od kiedy znany był cel powrotu naszego Pana i od kogo nasz Pastor częściowo go zrozumiał? Dlaczego rok 1874 wyznacza początek Żniwa? Jaka była pierwsza publikacja Żniwa? Co i pod czyim kierunkiem opublikował Barbour w 1877 roku? Od kiedy się ukazywał i przez kogo był redagowany „Zwiastun poranka”? Jacy bracia prowadzili w tym czasie szeroko zakrojoną pracę pielgrzymską? Kiedy ukazała się Strażnica? Jaka była historia książki „Brzask dnia”? Jak prowadzona była praca żniwiarzy w czasie dwóch pierwszych godzin przypowieści? Z czym zgadzają się historyczne fakty związane z wezwaniem „wczesnym rankiem”?
(17) O co chcielibyśmy prosić czytelników przed omówieniem przesiewań i broni ku zabijaniu? Co było jednym z powodów wstrzymywania publikacji tego artykułu? Jaki szczegół z tego artykułu nie doczekał się wypełnienia? Dlaczego Pan dał nam to zrozumienie? – podaj odnośne szczegóły.
(18) Do czego ograniczymy nasze rozważania w tym artykule? Co zauważymy, rozważając te wezwania, przesiewania i broń ku zabijaniu? Dlaczego w każdym z okresów wezwań powinno być przesiewanie? Dlaczego po jesieni 1881 roku nikt nie zostałby powołany, gdyby niektórzy z wezwanych wcześniej nie stracili koron? Czego ten punkt jest kolejnym potwierdzeniem i zaprzeczeniem? Czego nie dopuszcza pogląd Woodwortha? Co towarzyszyło każdemu z pięciu wezwań?
(19) W jaki sposób Apostoł Paweł pokazuje pierwsze przesiewanie? Gdzie znajduje się opis typu? Co było powodem szemrania Żydów, w jaki sposób Pan spełnił ich pragnienie i jaki był tego skutek? Jakimi słowami Apostoł odnosi się do ich pragnienia i czego to jest typem? Co rozumiemy dzięki natchnionemu wyjaśnieniu św. Pawła i skąd wiemy, że historia ta jest typem pierwszego przesiewania Żniwa?
(20) Gdzie odsyłamy czytelników po historyczne szczegóły? Co pokażemy tutaj? W jaki sposób manna jest typem na Chrystusa? Czego typem jest fakt, że Izraelitom znudziła się literalna manna? Kto i kiedy jako pierwszy odrzucił okup wśród ludu prawdy i kim się w ten sposób stał? Co zrobiło wielu z ludu prawdy, a co zrobili wierni nauczyciele? W jaki sposób znalazł się on w zewnętrznej ciemności i jak mu się tam wiodło?
(21) W jaki sposób plaga ta dotknęła kler i jego zwolenników? Do czego doprowadziła ona „w obozie”? Czym ofiary tego przesiewania pogardziły i czym zaczęły się karmić?
(22) W jakim symbolu te same ogólne myśli podane są w Ezech.9? Dlaczego pierwszy mąż z bronią ku zabijaniu zajął miejsce przy ołtarzu? W jaki sposób w antytypie wypełniło się polecenie „Idźcie za nim”? Co było pierwszą bronią ku zabijaniu? W jaki sposób posługiwali się oni swoją bronią i kogo nie udało im się nią zabić? W jaki sposób dokonali tego dzieła w świątyni? Co stało się z tymi, którzy w ten sposób zostali splugawieni?
(23) Gdzie wrogowie okupu przenieśli swą działalność po splugawieniu domu? Dlaczego rzeczownik „dziedziniec” użyty jest w liczbie mnogiej? Czy te same osoby zabijały w świątyni, na dziedzińcach i w mieście? W jakim innym przypadku widoczna jest ta sama zasada? Kto stanowił pierwszego męża z bronią ku zabijaniu, zabijającego na dziedzińcach? Kim był pierwszy mąż z bronią ku zabijaniu, zabijający w mieście? Co było pokazane w zabijaniu w mieście i jaki był tego rezultat? Dlaczego uważamy, że plaga z 4 Moj. 11:33 i 34 jest tym samym, co pierwsza broń ku zabijaniu? Co należy tutaj podkreślić odnośnie potrójnego zasięgu działania tej plagi?
(24) Na jaką kwotę gospodarz zgodził się z robotnikami w Mat. 20? Dlaczego tom VII nie mógł być oferowany tym, którzy mieli pracować cały dzień? Co jest pewne odnośnie nagrody oferowanej sługom Pana? Co było oferowane tym wezwanym „wczesnym rankiem”?
(25) Kiedy według naszego Pastora trwała trzecia godzina tej przypowieści? W jakim czasie umieszcza tę godzinę Woodworth i jak możemy skomentować jego pogląd? Kiedy powoływane były duże rzesze, a kiedy tylko jednostki? Przez co Pan przygotował drugie wezwanie i co w tym czasie powierzył „onemu Słudze”? Gdzie znajdują się szczegóły dotyczące tego wezwania i związanego z nim przesiewania? Jakie środki wykorzystano w tym wezwaniu? W jaki sposób rozprowadzano „Pokarm dla myślących chrześcijan”, „Cienie Przybytku” oraz Strażnicę? Jakie były efekty wykorzystania tych różnych środków? Czego mąż z kałamarzem pisarza dokonał w „mieście”?
(26) Jakie słowa Apostoła są aluzją do drugiego przesiewania? Czego dotyczy ten typ? Co jest antytypicznym bożkiem jako takim, i co jest nim w tym przypadku? Ile osób przyszło do prawdy między 1881 a 1884 i jakie były tego konsekwencje? Czym przejawiało się związane z tym przesiewanie? Jaki charakter miały te wierzenia i jaki był antytyp cielca, Aarona i bałwochwalców w 2 Moj. 32? Kto w czasie trzeciej godziny tej przypowieści tworzył tego bożka w prawdzie i co robili wobec niego ich zwolennicy? Czym były ich poglądy i co oni wypaczyli?
(27) W jaki sposób przesiewanie to przebiegało w kościele nominalnym? Kim byli jego główni wodzowie? Jaki był rezultat czczenia tej formy złotego cielca?
(28) Do czego zostali zwiedzeni nieusprawiedliwieni w chrześcijaństwie? Kim byli główni przesiewacze? Kogo reprezentują synowie Lewiego, którzy zabili bałwochwalców? Co było plagą drugiego przesiewania?
(29) Jak przesiewanie to jest pokazane w Ezech.9? Kto i w jaki sposób prowadził dzieło zabijania w świątyni? Kiedy swe dzieło na dziedzińcach rozpoczęli wyżsi krytycy i jakie były tego rezultaty? W jaki sposób przesiewanie to przebiegało poza systemami kościelnymi? Co widzimy w drugim przesiewaniu odnośnie niedowiarstwa jako broni ku zabijaniu? Co w tym zauważamy?
(30) Kiedy miało miejsce trzecie wezwanie w typie i antytypie? Dlaczego szósta godzina Woodwortha nie wydaje się prawidłowa i co jego pogląd całkowicie pomija? Czego dowodzą wypełnione fakty?
(31) Jakich narzędzi używał Pan w czasie wezwania w szóstej godzinie? Na co wskazuje fakt, że w tamtych latach do prawdy zostało przyprowadzonych wiele osób?
(32) Gdzie jest dokładnie opisane trzecie przesiewanie i czego nasz Pastor w nim dokonuje? W jaki sposób przesiewanie to się rozwijało? Kim byli główni wodzowie tego przesiewania wśród ludu prawdy i do czego dążyli? Co uczynili, gdy nie udało im się nakłonić Pastora Russella do swych poglądów?
(33) Jakie słowa św. Pawła dotyczą tego przesiewania? Co znaczy Baal Peor, do czego nawiązuje w antytypie i jak można nazwać tę błędną teorię i praktykę? Dlaczego cudzołóstwo używane jest jako typ niedozwolonego łączenia? Dlaczego przesiewacze z szóstej godziny byli antytypicznymi cudzołożnikami? Dlaczego z innego punktu widzenia są odpowiednio pokazani w Balaamie? Co jest antytypem 4 Moj. 25:4,5?
(34) W jaki sposób przesiewanie to przebiegało wśród tymczasowo usprawiedliwionych? Co znaczy imię Zymri i kogo on przedstawia? Co znaczy imię Kozba i kogo jest ona typem? – podaj stosowne szczegóły. Co w tym przypadku było niedozwolonym połączeniem Zimrego z Kozbą? Co znaczy imię Pinechas i kogo jest on typem? Co przedstawia włócznia użyta do przebicia Zymrego i Kozby? Czego nasz Pastor dokonał tym artykułem? Jaki był rezultat działania tych błędów wśród usprawiedliwionych?
(35) Kiedy nasz Pastor został „onym Sługą” w nauczającej funkcji tego urzędu i kiedy stało się to jasne dla niego oraz innych? Kiedy doktryna ta została po raz pierwszy przedstawiona ogółowi Kościoła? Jaki jest antytyp szczególnego wyróżnienia Pinechasa jako podkapłana?
(36) W jaki sposób tendencje połączeniowe przejawiały się wśród zwykłych wyznaniowych chrześcijan? Czego fakty te dowodzą?
(37) Jak przesiewanie to jest pokazane w Ezech.9? Kiedy mąż ten rozpoczął zabijanie? Co przedstawia zabijanie przez niego w domu, na dziedzińcach oraz w mieście?
(38) Kiedy miało miejsce czwarte wezwanie w typie i antytypie? Gdzie w swej teorii godzinę dziewiątą umieszcza Woodworth i dlaczego jego pogląd jest błędny?
(39) Czego i kogo użył Pan w czwartym wezwaniu? Jakie trzy publikacje były szeroko rozpowszechniane i w jaki sposób się to odbywało? Co było częścią tego wezwania i jakie były tego rezultaty?
(40) Jakie słowa Apostoła nawiązują do przesiewania towarzyszącego temu wezwaniu? Dlaczego w czasie okrążania Edomu przez Izraelitów wielu z nich kusiło Mojżesza i jaka spotkała ich za to kara? Jaki jest antytyp okrążania Edomu przez Izraelitów? W jaki sposób w antytypie próbowano ułatwiać tę drogę? – podaj stosowne przykłady. W jaki sposób pewne działania rozwodowe z 1903 roku są tego potwierdzeniem? Z czego wiele sióstr nie było zadowolonych? Czym cechowali się niektórzy bracia popierający takie siostry? Co było dowodem na to, że zostali oni pokąsani przez grzech?
(41) W jaki sposób reformizm przejawiał się w kościołach? Jakie były rezultaty nieskutecznych działań reformatorów z grona usprawiedliwionych?
(42) Jakie twierdzenia reformatorskie były wysuwane poza kościołami? Dlaczego działania reformatorów doprowadzały ich do rozgoryczenia? Kto jeszcze był rozgoryczony? Co spotykało wielu wyznaniowych chrześcijan podążających za ruchem reformy?
(43) W jaki sposób reformizm jest zobrazowany w Ezech.9? Kto pierwszy rozpoczął działalność: mąż z kałamarzem czy czwarta broń ku zabijaniu? Kogo broń ta zabijała w świątyni, na dziedzińcu i w mieście? – omów kolejno. Co jest antytypem ukąszenia reformatorów przez węża grzechu? Co widzimy w rozważaniu czwartego wezwania, przesiewania i broni ku zabijaniu?
(44) Kiedy miało miejsce antytypiczne wezwanie z godziny jedenastej? W którym miejscu godzinę jedenastą umieszcza w swym poglądzie Woodworth i dlaczego jego teoria nie może być właściwa? Co znajdujemy w prawdziwej antytypicznej godzinie jedenastej i czego jest to potwierdzeniem?
(45) Czego używał Pan w tym wezwaniu? Ile gazet drukowało kazania do lutego 1908 roku, a ile czyniło to w czasie między 1908 a 1910? Jaką opinię w 1909 roku wyraził Pastor co do liczby utraconych koron i co to oznaczało? Czym godzina jedenasta odróżnia się od wszystkich innych godzin Żniwa? Jaki jest antytyp Mat. 20:6,7?
(46) Co rozpoczęło się na wiosnę 1908 roku i czym było? Co przesiewanie to objęło w lutym 1909 roku? Kto sprzeciwiał się wówczas niemal wszystkiemu, co „on Sługa” wynosił ze spiżarni? Jakimi słowami Apostoł Paweł odnosi się do piątego przesiewania? Gdzie znajduje się typ tego przesiewania? Czego typem jest 4 Moj. 15:37-41? Jaki jest antytyp typicznego buntu z 4 Moj. 16:1-3? Kogo reprezentują Korach, Datan, Abiram, On oraz 250 Lewitów? Jak długi jest antytypiczny dzień z tego opisu? Czemu odpowiada ofiarowanie kadzidła przez 250 Lewitów drugiego dnia? Co reprezentują kadzielnice? Czego typem jest posłanie przez Mojżesza po Datana i Abirama? Co przedstawia zniszczenie 250 Lewitów? Kogo typem jest Eleazar i czego dokonał on w typie i antytypie tej historii? Czego typem jest scena z trzeciego dnia? – podaj stosowne szczegóły.
(47) Kiedy zaczął zabijać piąty mąż z bronią ku zabijaniu z Ezech.9? Jak przebiegało zabijanie w świątyni? Co jest piątą bronią ku zabijaniu? W jaki sposób broń ta zabijała w kościele nominalnym i poza nim?
(48) Kim był antytypiczny Korach i co przedstawia jego śmierć? Jakie błędy oni głosili? Którzy z błądzących na tym punkcie nie zostali skazani na wtórą śmierć? Na co wskazuje fakt, że zostali oni zwiedzeni w warunkach, w których można było poznać prawdę, i jaki był tego rezultat? Dla kogo w związku z tym jest nadzieja, a dla kogo jej nie ma?
(49) Jaki jest dowód na to, że szóste przesiewanie miało nastąpić dopiero po zakończeniu się żęcia? Przeciwko czemu fakty te przesądzają i co potwierdzają?
(50) Które z trzech analizowanych fragmentów Biblii wspominają o szóstym przesiewaniu i który z nich zbadamy jako pierwszy? Co skończyło, a co zaczęło się w październiku 1914 roku? Kto najpierw otrzymał szczególne sposobności wytrwałego uderzania Jordanu i kiedy bracia ci przychodzili do prawdy? Gdzie odsyłamy czytelników po szczegóły? Co jest znamienne w odniesieniu do większości ludu prawdy, która przyszła do prawdy przed piątym wezwaniem? Jakimi byli ci wezwani w czasie godziny jedenastej? Czym jest grosz z tego punktu widzenia? Kiedy swój grosz otrzymali pozostali i co nim było?
(51) Jaka była reakcja wiernych i częściowo wiernych na otrzymany stokroć? W jaki sposób rozmowy zwykle wypełniają się w przypowieściach i typach? Czym był stokroć oferowany tym, którzy otrzymali swój grosz na końcu? Kto i w jaki sposób udzielił tego przywileju? – omów kolejno.
(52) Czego na temat drugiej klasy dowodzi w. 10 i jak się to przejawiało? W jaki sposób oni szemrali i jak przejawiało się to w przypadku brytyjskich dyrektorów, „obecnego kierownictwa” w Towarzystwie oraz tych, którzy stronniczo ich popierali w tym postępowaniu? – omów kolejno. Kim byli ci, którzy szemrali przeciwko Gospodarzowi domu i czym były ich odnośne czyny?
(53) Co czyny te stanowiły? Kogo „on Sługa” uważał za „rządcę” z przypowieści? Kto był rządcą i co było groszem z tej przypowieści w poglądzie Woodwortha? Co podane wyżej fakty historyczne czynią z jego poglądem na ten temat?
(54) W jaki sposób w. 13 dowodzi, że tom VII nie jest groszem z przypowieści? Co zostało obiecane w prawdziwej pierwszej godzinie? Dlaczego kolejność wręczania grosza w poglądzie Woodwortha nie jest kolejnością z przypowieści? Jak można scharakteryzować interpretację Woodwortha w porównaniu z tą podaną powyżej? Co w. 12 wskazuje odnośnie pragnień szemrzących? Kim są prawdziwi szemracze?
(55) Co pokazują w. 13-15? Co na temat tego „przyjaciela” podaje w. 14? Na czym polegało pójście przez niego swoją drogą? Jak powinno być oddane ostatnie zdanie tego wersetu?
(56) Co potwierdza w. 15? Co oczy tej klasy dostrzegały w dobroci Pana, udzielającego jej stokrocia? W jaki sposób Pan skierował do nich naganę i gdzie jest ona pokazana w typie? Co wyraża w. 16? Co jest wyraźnym potwierdzeniem wypełnienia się tej przypowieści?
(57) Co jest szóstą bronią ku zabijaniu? Kto stanowi szóstego męża z bronią ku zabijaniu, a kto jest pokazany przez tych zabijanych w świątyni? Jakie formy rewolucjonizm przyjął wśród ludu prawdy i w co są wymierzone obydwie te praktyki? Co jest jedną z najgorszych form niewłaściwych zarządzeń i jak się ona przejawia? Przed czym nasz Pastor ostrzegał w artykule „Godzina kuszenia”? Czego nie podejrzewaliśmy odnośnie brytyjskich dyrektorów i wodzów Towarzystwa? Kto jeszcze jest rewolucjonistą i jakie są tego powody? Dlaczego usprawiedliwienia wodzów PBI na temat ich statutu są nieprzekonujące?
(58) Co jest kolejną formą rewolucjonizmu przeciwko zarządzeniom Boga i jakie są tego postaci? Przez jakie etapy przechodzi pierwsza z nich? Na czym polega druga postać? Czym w okresie Epifanii jest rewolucjonizm przeciwko zarządzeniom Pana? Jak długo rewolucjonizm będzie kontynuowany wśród ludu prawdy?
(59) W jaki sposób rewolucjonizm jest aktywny w kościołach nominalnych? Co dzieje się z tymi, którzy poddają się tym teoriom?
(60) Gdzie jeszcze widoczny jest rewolucjonizm? Co pozwoliło wyciągnąć nam wniosek, że rewolucjonizm jest szóstą bronią ku zabijaniu? O czym ostrzegaliśmy Rutherforda w depeszy z 24 lutego 1917 roku? Przez jakie pola przechodziło szóste przesiewanie? Jakie słowa są prawdziwe we wszystkich sześciu przesiewaniach?
(61) Czym szóste przesiewanie różni się od wszystkich pozostałych? Jakie wersety potwierdzają, że właśnie tego powinniśmy oczekiwać w Epifanii? Jak długo potrwa jeszcze to przesiewanie i kiedy Wielka Kompania uzna siebie za taką?
(62) Co możemy powiedzieć o harmonii naszych tekstów? Do czego teksty te nas napominają? Jakie pytania powinniśmy sobie zadać? Pod jakim kątem powinniśmy siebie zbadać? „Kto będzie mógł ostać się, gdy On się ukaże”? Od czego powinniśmy wszyscy uciekać?