Epifaniczny tom 5 – rozdział 3 – str. 144

Czas Żęcia

Kontekst pokaże, czy używamy wąskiego czy szerokiego znaczenia tego terminu.

      (3) Zakończenie pracy żęcia w szerokim znaczeniu tego terminu oraz zakończenie pieczętowania wybranych na ich czołach są tożsame. W tym rozdziale wyrażenia te będą zatem używane jako synonimy.

      (4) Pismo Święte mówi o pieczętowaniu wybranych z dwóch punktów widzenia: jeden z nich odnosi się do serca (2Kor. 1:22; Efez. 1:13; 4:30), a drugi – do głowy (Obj. 7:3-8; 14:1). W obu przypadkach pieczętowanie jest dowodem uznania pieczętowanej osoby przez Boga. Pieczętowanie serca jest odciśnięciem ducha pojednania z Panem, który rozkoszuje się i sympatyzuje z Jego wszystkimi drogami, wyrażonymi w Jego Duchu, Słowie lub opatrzności. Pieczętowanie czoła oznacza udzielenie wystarczającej ilości prawdy na czasie, tak by jej wiedza umożliwiła uniknięcie błędów nominalnego ludu Bożego obu Izraelów (Izaj. 8:14), przez wyjście z nich lub ze świata w czasie żęcia.

      (5) Celem tego rozdziału nie jest rozważanie pieczętowania Duchem świętym serc świętych Boga, ponieważ nie wiemy, kiedy zakończy się ten rodzaj pieczętowania wybranych. Celem tego rozdziału jest raczej omówienie czasu zakończenia pieczętowania wybranych na ich czołach. Obecnie pojawiło się światło na ten temat, niewidoczne w czasach naszego drogiego Pastora. Nie oznacza to oczywiście, że uważamy siebie za bardziej utalentowanego umysłowo niż on lub za wyżej cenionego przez Pana, ponieważ w obu tych aspektach przerastał on nas o głowę. Myślimy raczej, że poznanie tego zarysu prawdy nie było na czasie za jego dni, lecz jest na czasie obecnie. Gdyby ten zarys prawdy został wyjaśniony jemu i przez niego, uniemożliwiłoby to próby, przez które Panu upodobało się dokonać oddzielenia Maluczkiego Stadka od Wielkiej Kompanii, co czyni On od kilku lat. Dlatego Bóg ukrył przed nim światło na ten temat, tak by

poprzednia stronanastępna strona