Epifaniczny tom 5 – rozdział 3 – str. 171

Czas Żęcia

nasz drugi test. Uznając to twierdzenie za udowodnione, przechodzimy obecnie do twierdzenia trzeciego.

      (52) III. Nasz Pastor nigdy nie nauczał, że żęcie rozpoczęło się w kwietniu 1878 roku i że miało zakończyć się w kwietniu 1918 roku. JFR i jego zwolennicy oraz Carl Olson i jego zwolennicy utrzymują, że nasz Pastor nauczał, iż żęcie rozpoczęło się w kwietniu 1878 roku, a zakończyło – w kwietniu 1918 roku. Zaprzeczamy temu. Artykuł, na którym opierają swoje twierdzenie (R-5950, kol.1, ak. 1) nie wyraża tych myśli, tak bezpodstawnie mu przypisywanych. Sugerujemy naszym drogim braciom, aby go przeczytali, a potem przeczytali ponownie, a w razie konieczności przeczytali go jeszcze raz, i sami przekonali się, że on tak nie naucza. Najbardziej staranne badanie tego artykułu nie ujawnia w nim tych dat jako początku i końca pracy żęcia. Czy bracia ci zechcą nam uprzejmie wskazać, gdzie artykuł ten podaje je jako daty żęcia?

      (53) Artykuł ten nie tylko nie uczy, że daty kwiecień 1878 oraz kwiecień 1918 roku są początkiem i końcem żęcia, lecz nawet w najmniejszym stopniu nie sugeruje, by daty te były takim początkiem i końcem. Są dwa stwierdzenia w tym artykule, na podstawie których JFR i inni wywnioskowali te daty, lecz całkiem błędnie. Z jednego z tych stwierdzeń (str. 264, kol. 2, ak. 2, 6) wynika, że kwiecień 73 roku był końcem gniewu nad Izraelem oraz że równoległością tej daty jest kwiecień 1918 roku. Stwierdzenie to jest prawdziwe, ale wcale nie odnosi się do żęcia, lecz raczej do palenia plew, a koniec palenia plew w cielesnym Izraelu nie może być oczywiście porównywany do zakończenia żęcia pszenicy w Izraelu duchowym. Ludzie, którzy wyciągają takie błędne wnioski, nie są bezpiecznymi przewodnikami. Z pewnością zaprowadzą innych do dołu! Drugim stwierdzeniem, z którego został wyciągnięty wniosek, że w kwietniu 1878 roku i kwietniu 1918 roku odpowiednio miały miejsce początek i koniec żęcia, jest

poprzednia stronanastępna strona