Epifaniczny tom 5 – rozdział 3 – str. 178-181
poprzednia strona – następna strona
Czas Żęcia
PYTANIA
(1) W jakich znaczeniach słowo żniwo używane jest w literaturze prawdy i co ono obejmuje w jednym z nich? Jakie procesy obejmuje w swym szerokim znaczeniu? – wymień kolejno. Jakie jest wąskie znaczenie słowa żniwo i dlaczego w tytule tego rozdziału używamy terminu żęcie?
(2) Jakie dwa znaczenia słowa żęcie zauważamy i czym one się różnią? W jakim znaczeniu będziemy tego słowa używać w tym rozdziale?
(3) Jakich wyrażeń będziemy w tym rozdziale używać jako synonimów i jaki jest tego powód?
(4) Z jakich dwóch punktów widzenia Pismo Święte mówi o pieczętowaniu wybranych? – omów kolejno. Czego dowodem jest pieczętowanie? Czym jest pieczętowanie serca? Co oznacza pieczętowanie czoła?
(5) Co nie jest, a co jest celem tego rozdziału? Dlaczego światło na ten temat nie było widoczne w czasach naszego Pastora? Co stałoby się, gdyby ten zarys prawdy został wyjaśniony jemu i przez niego?
(6) Co pragniemy w tym rozdziale poddać pod rozwagę ludu Bożego? – wymień kolejno.
(7) Jaki jest pierwszy dowód na to, że żęcie skończyło się przed śmiercią naszego Pastora? Jaki jest pierwszy oczywisty fakt wynikający z tego wersetu? Jaki jest drugi oczywisty fakt? Jaki jest trzeci oczywisty fakt, związany z upadkiem ostatniego członka klasy Chrystusa? Do jakiego okresu musi dojść Kościół w ciele?
(8) Dlaczego praca, do której odnosi się nasz tekst, wyraźnie jest pracą żęcia? Dlaczego tekst ten nie może dotyczyć wszystkich aspektów pracy Żniwa? Co pokazał nam nasz Pastor?
(9) Jakie inne wersety mówią o nadejściu nocy? Co do czego wszyscy się zgadzamy w odniesieniu do nocy? Z jakich etapów składa się czas ucisku i czym są one przeplatane? Kiedy noc ta rozpoczynała się w poszczególnych krajach i jaką datę uznajemy za jej początek? W jaki sposób ta symboliczna noc obejmowała poszczególne kraje i czy są nią objęte także te z nich, które nie wypowiedziały wojny? Co w związku z tym sądzimy o pieczętowaniu czół wybranych?
(10) Jaki werset jest ściśle związany z myślą naszego tekstu i czym on jest w naszej dyskusji? Dlaczego przedstawimy i w krótkości wyjaśnimy te wersety? Omów kolejno treść Obj. 7:1-3 zgodnie z komentarzami podanymi w nawiasach.
(11) Przed czym nie mógł nastąpić wielki ucisk? Jak nie rozumiemy, a jak rozumiemy naukę tego wersetu odnośnie pieczętowania świętych i początku symbolicznego wiatru? – podaj przykłady różnych krajów europejskich i Ameryki. Jaka grupa językowa jako jedyna otwarcie nie wypowiedziała wojny i jak należy to traktować? Przed jaką datą wybrani wszędzie musieli zostać zapieczętowani? Dlaczego „wielka kampania” nie mogła być częścią pracy żęcia ani pieczętowania?
(12) O jakim przywileju dla wszystkich świętych naucza Biblia? Kiedy działalność ta miała miejsce i gdzie znajdziemy pełniejsze rozważenie tego tematu? Dlaczego wszyscy z wybranych musieli zostać zapieczętowani na czole przed jesienią 1916 roku?
(13) Co według Biblii było ostatnią pracą antytypicznego Eliasza wobec nominalnego duchowego Izraela? W czym i dlaczego należało wziąć udział, by stać się częścią antytypicznego Eliasza? Kiedy dobiegło końca uderzanie Jordanu i co z tego wynika dla pieczętowania wybranych na czołach?
(14) Co według Biblii miało być ostatnią pracą Najwyższego Kapłana Świata przed opuszczeniem świata w jego ostatnich członkach? Do kiedy zostało zakończone wyznawanie świadomych grzechów nad Kozłem Azazela? Kto dla swoich celów używa członków Wielkiej Kompanii, a kto – członków Maluczkiego Stadka? Dlaczego wszyscy z wybranych zostali zapieczętowani przed jesienią 1916 roku? Kiedy i gdzie rozpoczęło się prowadzenie Kozła Azazela do Bramy? Kiedy i gdzie miało początek odsyłanie Kozła Azazela i kto brał w tym udział? Z czym był związany jego duży początek? Gdzie odsyłamy po kilka szczegółów odnośnie 3 Moj. 16:20-22 i gdzie została ona objaśniona szczegółowo? Dlaczego wszyscy wybrani musieli zostać zżęci i popieczętowani na czołach przed styczniem 1917 roku?
(15) Czego dowodzi rozdzielenie Eliasza i Elizeusza? Kiedy rozdzielenie to się rozpoczęło i czy już się dokonało? Dlaczego Maluczkie Stadko było zżęte i popieczętowane na czołach przed 27 czerwca 1917 roku?
(16) Co oznacza grosz z Mat. 20 i w ilu częściach był on dawany? Kto otrzymał swój grosz jako pierwszy i dlaczego niektórzy z nich są pominięci w tej przypowieści? Kto otrzymał swój grosz później i dlaczego niektórzy z nich są tu pominięci? Kto i kiedy udzielił pierwszej z tych klas szczególnych sposobności służby? Kiedy i w jaki sposób „on Sługa” udzielił drugiej klasie szczególnych sposobności służby? Kiedy zaczęło kończyć się pierwsze uderzanie Jordanu i jakie ma to znaczenie dla pieczętowania wybranych? Gdzie jest szczegółowo wyjaśniona przypowieść o groszu?
(17) Kim według Mat. 24 i Łuk. 12 został uczyniony „on Sługa” i co z tego wynika dla podawania pokarmu na czas żęcia oraz kontrolowania w tym czasie pracy całego domu? Jaki był tego rezultat dla wszystkich wybranych co do ich służby? Co zatem musiało stać się z wszystkimi wybranymi przed datą jego śmierci?
(18) Co mąż z kałamarzem pisarza przynajmniej zaczął robić około czasu śmierci br. Russella? Z czym wszyscy się zgadzamy, a co uważają niektórzy? Jakie byłyby konsekwencje poglądu, że jedynie „on Sługa” jest symbolizowany przez męża z kałamarzem pisarza?
(19) Co uważamy na temat znaczenia męża z kałamarzem pisarza? – omów kolejno trzy tego powody. Jaka była rola „onego Sługi” w związku z kałamarzem? Czego wydają się dowodzić te trzy powody? Kto jako pierwszy rozpoznał zakończenie pieczętowania, zgłosił to Panu i kiedy to uczynił? W jaki sposób Menta Sturgeon próbował udowodnić „onemu Słudze” że nie umrze? Na jakiej podstawie „on Sługa” doszedł do wniosku, że praca żęcia została zakończona? Co było jego ostatnim aktem w służbie dla Boga? Co może czynić teraz każdy z nas indywidualnie? Czego ten werset zatem dowodzi?
(20) W jaki sposób wypełniły się słowa: „Dokonało się” z Obj. 16:17? Z czym się w związku z tym nie zgadzamy, a co uważamy za słuszne? Co wynika z tego faktu odnośnie posiadania antytypicznego płaszcza? Jak długo płaszcz ten musiał być w posiadaniu Maluczkiego Stadka i z czego to wynika? Dlaczego uważamy, że całe Maluczkie Stadko było zapieczętowane na czołach przed 26 marca 1918 roku?
(21) Na jakiej podstawie uważamy, że Obj. 19:1-9 traktuje o Wielkiej Kompanii? Czym jest przesłanie z Obj. 19:1,2 i czym musiało być poprzedzone? Dlaczego ostatni z klasy Eliasza musiał mieć udział w ostatnim użyciu płaszcza? Dlaczego antytypiczny Eliasz musiał stracić swój płaszcz jakiś czas przed jesienią 1917 roku? Co musiało się wydarzyć przed drugim uderzeniem Jordanu?
(22) Co jest kolejnym dowodem faktu, że przed jesienią 1916 roku wszyscy wybrańcy zostali popieczętowani na czołach? Jakie jest wyjaśnienie historii Gedeona? – omów kolejno następujące liczby: 32 000, 22 000, 10 000, 9 700 oraz 300.
(23) Co Pastor Russell mówi w „Fotodramie stworzenia” wydanej pod koniec 1913 roku i co z tego wynika? W ilu bitwach tych 300 odniosło zwycięstwo i czego jest to typem? Czemu odpowiada pierwsza bitwa i kto brał w niej udział? Co przedstawia druga bitwa? Na jakiej podstawie w pierwszym numerze Teraźniejszej Prawdy ogłosiliśmy, że Maluczkie Stadko da kolejne publiczne świadectwo prawdzie? Co podaje nam wskazówkę wyjaśniającą dwie bitwy antytypicznych 300? Co wynika z tego dla daty zapieczętowania ostatniego z wybrańców? Czym została wypełniona przerwa między tymi dwiema antytypicznymi bitwami? Czym rozpoczęła się ta druga antytypiczna bitwa i jaką działalność obejmuje?
(24) Gdzie znajdujemy kolejny argument dowodzący, że pieczętowanie czół wybrańców jest zakończone? Czego dowodzi w.21 odnośnie wozów przekazanych typicznym Lewitom? Czego typem są ukończenie, namaszczenie i poświęcenie Przybytku? Kiedy miało miejsce to oddzielenie? Co jest dniem z w.1 i co się w nim stało? Czego dowodzą te fakty odnośnie pieczętowania wybrańców?
(25) Gdzie znajdziemy kolejny dowód odnośnie naszego tematu? Co przedstawia zamknięta brama oraz jej wieczne zamknięcie? Kogo w swej całej księdze przedstawia Ezechiel? Co jest mu pokazane krótko po przyprowadzeniu go po raz ostatni do bramy? Jakie kwestie prawdy były objaśniane Kościołowi po ustaniu spładzania z Ducha i udzieleniu mu ostatniego poglądu na temat ożywionego usprawiedliwienia? Jakie przesłanie obecnie słyszymy? Czego to dowodzi odnośnie pieczętowania czół wybranych?
(26) Jaki dowód zawiera Mat.24:36 oraz 25:13? Co jest dniem z tych wersetów? Co jest godziną z tych wersetów? Co nie było, a co było możliwe do przewidzenia w związku z tą godziną? Dlaczego uważamy, że godzina z tych wersetów jest pierwszą godziną 1000-letniego dnia? Jak długo trwa taka godzina? W jaki sposób ta antytypiczna godzina doprowadza nas do daty 3 maja 1916 roku? Jaki okres jest godziną z tych wersetów? Kiedy dobiegło końca żęcie, a kiedy pokłosie? Co musiało nastąpić przed 3 maja 1916 roku?
(27) Jaki dowód podaje 1 Moj.15:7-21? W jaki sposób można udowodnić, że pełne 3960 lat od 15 lipca 2045 p.n.e. upłynęło 15 Nisan 1916 roku?
(28) Co pewien brat sugeruje odnośnie całkowitej liczby dni w latach ofiar składanych przez Abrahama? Co w związku z tym zasugerował i czy sugestia ta się spełniła?
(29) Co zauważymy, jeśli uważnie spojrzymy na słowa pytania w 1 Moj.15:8? Co Jehowa podaje jako podstawę zapewnienia, że Abraham i jemu podobni odziedziczą ziemię? Kiedy miało powstać Nasienie, które ma dać ziemię dziedzicom? Co miało miejsce w dniu Paschy, tj. 18 kwietnia 1916 roku?
(30) Co sugeruje tom VII odnośnie liczenia 3960 lat? Co na to odpowiadamy? Jaki czas jest bez wątpienia właściwym dla rozpoczęcia datowania 3960 lat?
(31) Jakie zwierzęta i ptaki zostały użyte przez Abrahama jako ofiary i co wydają się one przedstawiać? Kogo przedstawiają jałówka, koza, baran, synogarlica oraz gołębica? Co przedstawia rozcięcie zwierząt? Co sugeruje nierozcinanie ptaków? Kogo obejmował znak dany Abrahamowi podczas tej transakcji? Przez co Bóg udziela zapewnienia, że Abraham odziedziczy ziemię? Jaki ma to związek z pieczętowaniem czół wybranych?
(32) Do jakiego wniosku dochodzimy na podstawie wyżej wymienionych szesnastu powodów? Dlaczego nikt z Maluczkiego Stadka za dni brata Russella nie mógł dostrzec faktu popieczętowania wybranych na czołach? – podaj dwa tego powody. Jaki fakt również pozostaje w harmonii z myślą, że pieczętowanie czół świętych zostało zakończone 18 kwietnia 1916 roku?
(33) Do czego obecnie przechodzimy?
(34) Jaki jest pierwszy argument, jaki proponujemy? Kiedy skończyły się 1335 dni Daniela i co się wtedy rozpoczęło? Co nasz Pastor zrozumiał przed tym czasem i co w związku z tym natychmiast rozpoczął? Czego dowodzą 1335 dni Daniela oraz ich wypełnione fakty?
(35) Co jeszcze dowodzi, że żęcie rozpoczęło się w 1874 roku? Kiedy miały miejsce pierwsze przebudzenie i posiłek antytypicznego Eliasza, kiedy zaczęło się drugie zaśnięcie i kiedy nastąpiło drugie przebudzenie i posiłek? Z czego składała się pierwsza część drugiego posiłku Eliasza? Co przedstawiają 40 dni podróżowania? Kiedy się one skończyły i co po nich nastąpiło?
(36) Co wydaje się nasuwać tę samą myśl? Co przedstawiają te 40 dni i co się wtedy działo?
(37) Co jeszcze uczy tej samej myśli i gdzie zostało to szczegółowo omówione?
(38) Czego dowodzi opis o Żniwiarzu w koronie i Jego dziele? Co przedstawia złota korona i kiedy Jezus ją otrzymał? Czym jest ostry sierp i dlaczego „ktoś podobny do Syna Człowieczego” jest proszony, by żął? Jaką pracę oznacza czas żęcia i kiedy czas ten się rozpoczął? Dlaczego uważamy, że miało to początek w październiku 1874 roku? Na jakie twierdzenie JFR w ten sposób odpowiadamy? Co przedstawia wołanie anioła: „Zapuść sierp swój i żnij” i kiedy się ono zaczęło? Czego nie powinniśmy mylić? – omów na przykładzie Jezusa i Jego drugiego adwentu.
(39) Co jest kolejnym dowodem, że żęcie rozpoczęło się w 1874 roku? Jakie argumenty naszego Pastora i braci Edgar są niemożliwe do obalenia? Jaki wpływ dla daty rozpoczęcia żęcia Wieku Ewangelii będzie miał dowód, że żęcie Żniwa Żydowskiego do Pięćdziesiątnicy 33 n.e. trwało od ponad 3 ½ roku?
(40) Kiedy został zżęty Jezus? W jaki sposób JFR próbował pokonać siłę tego argumentu? Co na ten temat twierdzi Jezus? Czym jest dojrzałe ziarno pszenicy?
(41) Kiedy zostało zżętych dwunastu oraz siedemdziesięciu uczniów?
(42) Ilu Izraelitów zostało zżętych w czasie służby naszego Pana i ilu z nich pozostało wiernymi? Pomimo czego zachowali oni wierność?
(43) Co dosłownie stwierdzają wyraźne cytaty?
(44) Jaką pracę wykonał Jan Chrzciciel i jak jest ona inaczej nazywana? Jakich symboli używał oraz co pokazywał?
(45) Co wyraźnie stwierdza oświadczenie Jezusa z Jana 4:34-38? Jaki pogląd werset ten obala?
(46) Kiedy rozpoczął się ostatni proces Żniwa i ile procesów działało przed nim? Czego dowodzą zacytowane wcześniej teksty? Kto został przesiany przed Pięćdziesiątnicą? Dlaczego wcześniejsze procesy Żniwa wystąpiły przed zdradzeniem naszego Pana? Dlaczego uważamy, że pierwszy proces Żniwa, żęcie, musiał mieć początek znacznie przed Pięćdziesiątnicą?
(47) Na jakiej podstawie twierdzimy, że żęcie Żniwa Wieku Ewangelii trwało od października 1874 do kwietnia 1878 roku?
(48) Jakie dwie rzeczy oznacza proces żęcia? Jakie prawdy Żniwa były ogłaszane w okresie żęcia w rozmowach, wykładach i badaniach Biblii? Jakie publikacje z tamtego okresu rozpowszechniały te same prawdy przez słowo drukowane? Jaki był wynik tej kampanii i czego to dowodzi odnośnie żęcia?
(49) Jaki inny fakt dowodzi, że działał wtedy również drugi proces Żniwa i co nim jest?
(50) Kiedy rozpoczęło się pierwsze przesiewanie Żniwa Ewangelii i czego to dowodzi?
(51) Jakie inne argumenty można by podać na potwierdzenie faktu, że żęcie rozpoczęło się w 1874 roku? Co uważamy i do czego obecnie przechodzimy?
(52) Czego nasz Pastor nigdy nie nauczał co do okresu trwania żęcia i kto twierdzi, że jednak to czynił? Na jakim artykule opierają oni swoje twierdzenie i co w związku z tym im sugerujemy?
(53) Czego artykuł ten nie uczy, a nawet nie sugeruje? Na podstawie jakich stwierdzeń tego artykułu niektórzy wywnioskowali te błędne daty? – omów pierwsze z nich. Jakie jest drugie twierdzenie tego artykułu, na podstawie którego wyciągnięto błędny wniosek, że żęcie musiało zakończyć się w 1918 roku? – podaj tok tego rozumowania. Na czym polega błąd ich rozumowania? Jaki wniosek należy wyciągnąć z faktu, że zbieranie do spichlerza rozpoczęło się w dniu Pięćdziesiątnicy 33 n.e.?
(54) Na co nie pozwala wspomniany wyżej artykuł Strażnicy? – przytocz stosowny cytat. Czego nie byliby winni niektórzy bracia, gdyby zachowali rezerwę naszego Pastora? Jaki ślub złożył Menta Sturgeon tuż po śmierci naszego Pastora? Co nasz Pastor wielokrotnie potwierdzał na konwencjach w czasie odpowiedzi na pytania? O co chcielibyśmy w związku z tym zapytać Mentę Sturgeona?
(55) Co przywódcy Towarzystwa wywołali, ustalając datę 1918 roku, i o czym jesteśmy przekonani co do dalszych fałszywych dat?
(56) Co jest cytowane przez wielu na dowód, że nasz Pastor nauczał, iż żęcie rozpoczęło się w 1878, a zakończyło w 1918 roku? Czym różnią się „Kazania Pastora Russella” wydane przez Towarzystwo od tych wydanych przez naszego Pastora? Co może wzbudzić takie postępowanie i przed czym ostrzegamy odpowiedzialnych za to Lewitów?
(57) Czego nie twierdzimy odnośnie daty 1914 roku? Jakie w związku z tym powstaje pytanie i jaka jest na nie odpowiedź? W jaki inny sposób można wyjaśnić ten fakt i dlaczego pomimo tego nasz Pastor miał wątpliwości? Jaki wniosek musielibyśmy wyciągnąć, gdyby wszyscy przychodzący wtedy do prawdy byli członkami Maluczkiego Stada? Jaki biblijny dowód jest wyjaśnieniem tego zjawiska? – podaj stosowne fakty historyczne. Co pozwoli zharmonizować fakty tamtych czasów z tymi wyraźnie dowiedzionymi przez Pastora odnośnie czasu trwania żęcia?
(58) Co w Pańskiej opatrzności było naszym udziałem w 1917 roku? Czym przez jakiś czas był zaniepokojony nasz Pastor i co napisał w tym stanie umysłu? Jakie pytanie zostało mu zadane przed wysłaniem tego artykułu do druku? Jaki błąd pytający popełnił w swoim pytaniu? O czym pytający brat dalej przekonywał naszego Pastora i jaki fakt przeoczył? Jaki był skutek przedstawienia przez niego tych myśli? Czym możemy wyjaśnić zmiany wprowadzone do tego artykułu przez naszego Pastora? Czego dowodzą Pismo Święte, rozum oraz fakty i które z jego poglądów w związku z tym przyjmujemy?
(59) Dlaczego Pan pozwolił, by nasz Pastor zasugerował, że błędnie uczył, iż rok 1914 był końcem żęcia? Dlaczego wir złudzeń po roku 1914 musiał być o wiele bardziej subtelny niż ten wcześniejszy? Czego częścią była i do czego się przyczyniła data 1918 roku jako koniec Żniwa? O czym nasz Pan wiedział i na co pozwolił?
(60) O czym pragniemy zapewnić wszystkich braci i jaki motyw nas pobudza? Dlaczego nie wysyłamy Teraźniejszej Prawdy do większej liczby braci? Czego jesteśmy pewni, komu współczujemy i w co wierzymy?