Epifaniczny tom 5 – rozdział 4 – str. 226

Gedeon – typ i antytyp

w walce przeciwko antytypicznym Midianitom po zdobyciu pełnej liczby najlepszych z wybrańców, którzy otrzymali zadanie wykonania tego, co było wyłącznym przywilejem najlepszych z wybrańców, tj. do końca i w duchu Pana uderzać Jordan po raz pierwszy, wykonać zapisany sąd, wyznać grzechy nad Kozłem Azazela oraz wziąć udział w pierwszej walce antytypicznego Gedeona. Kogo oni zatem przedstawiają? Odpowiadamy: najwyraźniej Młodocianych Godnych. W jaki sposób antytypiczny Gedeon ich zaprosił? Odpowiadamy: (1) kontynuując zaproszenie do poświęcenia po jesieni 1914 roku; (2) podkreślając po jesieni 1914 roku (np. Z ’15, 269, ak. 6, 7) fakt, że miała być taka klasa, która – powołana zbyt późno, by znaleźć się w wysokim powołaniu – miała otrzymać przywilej udziału w nagrodzie i zaszczycie ze Starożytnymi Godnymi, tj. że miała być klasa Młodocianych Godnych; (3) pobudzając ich do walki przeciwko błędowi; (4) nauczając w ciągu 1916 roku, że lud Pana ma uderzyć Jordan dwa razy; oraz (5) wielokrotnie zachęcając lud Pana w 1916 roku odnośnie przywileju uderzania Jordanu. Tych pięć rzeczy, a także inne, było wezwaniem do Młodocianych Godnych, by wzięli udział w walce przeciwko antytypicznym Midianitom, by zajęli wody antytypicznego Jordanu. Tak jak w typie mężowie z Efraima mieli zająć wody Jordanu aż do Bet-Bara (dom przejścia), tak w antytypie Młodociani Godni, jako część antytypicznego Elizeusza (patrz E 3, roz. II), mieli uderzać narody (Jordan) tymi tematami, którymi szczególne uderzanie zostało już wcześniej dokonane przez dom Pana (Beth), który już wcześniej miał przejście (Barah) przez Jordan, tj. mieli oni szczególnie uderzać to, co wcześniej już uderzali członkowie klasy Eliasza, którzy przeszli przez Jordan. Innymi słowy, mieli uderzać Jordan po raz drugi.

      (51) Sędz. 7:25 również jest pełen znaczenia w antytypie. Ci dwaj książęta midiańscy reprezentują dwa książęce

poprzednia stronanastępna strona