Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 267

Osiem małych i dużych znamiennych dni

trwać zaledwie 8 lat i kilka miesięcy. Wyżej wyjaśniliśmy, że laska o nazwie Wstęgi, Pasma przedstawia prawdę Epifanii, a jej złamanie – odpowiednie rozbieranie i przedstawianie prawdy epifanicznej, dla której właściwy czas na takie jej zastosowanie przychodzi w Epifanii. Pierwsze promienie prawdy Epifanii zaczęły świecić w dniu 10 listopada 1916 roku. Te promienie światła, wraz z niektórymi późniejszymi, były przebłyskiem świtu prawd Epifanii, zwiastującymi nadejście słońca Epifanii. We właściwym tego słowa znaczeniu pierwszym błyskiem słońca światła Epifanii, jaki został odpowiednio rozebrany i przedstawiony Kościołowi, było światło na temat rozdzielenia antytypicznego Eliasza i Elizeusza, które stopniowo stawało się dla nas jasne w roku 1917 (od początku września do początku grudnia) i które po raz pierwszy zostało przedstawione na zebraniu w Filadelfii w dniu 17 grudnia 1917 roku. Jak wykazaliśmy powyżej, z punktu widzenia małego obrazu treść Zach. 11:12, 13, porównana z Mat. 27:8, 9, odnosi się do zdradzenia naszego Pana, dlatego że, i tylko dlatego że – jak wskazuje kontekst – jest On typem świętych oświeconych Epifanią jako sług prawdy, tak jak Psalm 2:1-3, porównany z Dz.Ap. 4:23-28 , zgodnie z powyższym wyjaśnieniem odnosi się do naszego Pana, dlatego że, i tylko dlatego że – jak wskazuje kontekst – jest On typem świętych oświeconych Epifanią jako sług prawdy. Ściśle mówiąc, jak wskazuje kontekst, treść Zach. 11:12, 13 odnosi się do świętych Epifanii jako sług prawdy. Umiejscowienie tych wersetów oraz ich związek z dwoma poprzednimi i czterema następnymi, a szczególnie z następnym wersetem, wydaje się dowodzić, że odnoszą się one do świętych Epifanii jako szczególnych sług Boga, którzy z punktu widzenia obydwu obrazów zaczynają przechodzić doświadczenie zdradzenia po tym, jak całe Maluczkie Stadko zostało nakarmione przez laskę Piękna. Z tego powodu są one umieszczone między opisem obydwu lasek (w. 7, 10, 11, 14). Tak więc obydwie zdrady rozpoczęły się jakiś czas po śmierci naszego Pastora w dniu 31 października 1916 roku, przy czym ta mniejsza miała miejsce między 10 listopada 1916 a 17 grudnia 1917 roku.

poprzednia stronanastępna strona