Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 433

Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii

Pana przez błędne interpretacje przedstawiane w książkach Towarzystwa, PBI i zwolenników Olsona na temat Objawienia. Jedno z tych zaciemnień dotyczy tego, co przedstawia anioł (w. 1), którego wyjaśnienia stanowią treść Obj. 17. Nasz Pastor prawidłowo wyjaśnił znaczenie siedmiu aniołów z siedmioma czaszami jako przedstawiających lud Pana w czasie Żniwa, podczas gdy np. tom VII wyjaśnia nam, że ten konkretny anioł oznacza jego samego, tj. tom VII (w jego części dotyczącej Objawienia). Podobnie do naszego Pastora, który prywatnie podał nam swą myśl, rozumiemy, że siedem czasz przedstawia siedem tomów. Za jego dni nie było jeszcze wiadome, że czasze (w odróżnieniu od mis, kielichów i łyżek) reprezentują nauki obalające, natomiast misy – nauki naprawiające, kielichy – nauki doktrynalne, a łyżki – nauki etyczne, wychowywanie w sprawiedliwości (Izaj. 52:11; 2Tym. 3:15-17). Stało się to jasne w roku 1923, jak jest to przedstawione w specjalnym artykule na ten temat (zob. E 8, 82-95). Rozumiemy zatem, że aniołowie noszący i wylewający siedem czasz (Obj. 15:6) reprezentują lud Pana w funkcji podawania, wyjaśniania, rozważania, rozwijania itd. obalających nauk siedmiu tomów. Anioł z Obj. 17 nie tylko nie jest tomem VII, lecz nie jest on nawet ludem Pana w funkcji podawania, wyjaśniania, rozważania i rozwijania obalających nauk tomu VII. Jest on raczej ludem Pana w funkcji podawania, wyjaśniania, rozważania i rozwijania obalających nauk P 3, co – jak wierzymy – ten rozdział jednoznacznie wykaże.

      (42) Nasza definicja zakłada, że wylewanie nie jest ograniczone wyłącznie do obalającej treści tych tomów. Według naszego zrozumienia obejmuje ono także wszystko to, co jest istotne dla tematyki poruszonej w tomach. Dla przykładu, ani P 3, ani żaden inny tom nie wyjaśnia, jak długo będzie trwała godzina, w czasie której ósmy król i dziesięć rogów mieli objąć wspólną władzę. Jednak w dalszej części

poprzednia stronanastępna strona