Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 435

Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii

rogów bestii z Objawienia jest równoczesne (Obj. 17:12-17), podczas gdy fakt, że trzy rogi zostały wyrwane, by zrobić miejsce dla małego rogu dowodzi, że wszystkie rogi bestii z Daniela nie były równoczesne, lecz następujące po sobie, tak samo jak siedem głów bestii z Objawienia nie jest równoczesnych, lecz następuje po sobie. Podobnie większość z dziesięciu rogów z Daniela już nie istnieje, podczas gdy wszystkie dziesięć rogów bestii z Objawienia istnieje obecnie. Możemy krótko stwierdzić, że według naszego zrozumienia rogi bestii z Daniela przedstawiają kolejne władze rządzące we Włoszech – czy to w Rzymie, czy poza nim, podczas gdy dziesięć rogów bestii z Objawienia reprezentuje dziesięć grup językowych narodów Europy, przez większość czasu panujących równocześnie (Zach. 8:23). Kontekst dowodzi, że werset ten ma zastosowanie pod koniec obecnego wieku. Europa od stuleci składa się z większej liczby niż dziesięciu narodów. Jest tam ich teraz ponad dwadzieścia. Lecz od stuleci Europa składała się i wciąż składa się (jak mówi Zachariasz) z dziesięciu narodów według podziału językowego – „dziesięciu mężów ze wszystkich języków [europejskich] narodów, tak jak o Izraelu i jego narodowym języku hebrajskim mówi się w tym samym wersecie jako o jedenastym mężu, chociaż naród ten ma swych obywateli w wielu narodach. Tych dziesięć grup językowych narodów Europy jest następujących: grecka, turecka, słowiańska, węgierska, skandynawska, angielska, hiszpańska, francuska, niemiecka i włoska. Poza rozrzuconym Izraelem w Europie nie ma żadnych innych grup językowych. W ten sposób Zach. 8:23 daje nam klucz do dziesięciu rogów trzech bestii z Objawienia.

      (44) Ktoś może jednak zapytać, czy twierdzimy, że istnieje różnica między siedmioma głowami bestii z Obj. 12 i 13 a siedmioma głowami bestii z Obj. 17? Odpowiadamy, że na wykresie naszego Pastora widzimy, że Rzym jako republika był pierwszą głową Obj. 12 i 13. Nie może to być prawdą w odniesieniu do pierwszej głowy z Obj. 17, ponieważ Rzym jako republika przestał istnieć przed narodzeniem naszego Pana. Pierwszym cesarzem Rzymu był August, a jego następca Tyberiusz znajdował się

poprzednia stronanastępna strona