Epifaniczny tom 5 – rozdział 7 – str. 502
Dwa domy – zbudowane i wypróbowane
prawdy paruzyjnej, jako część padającego deszczu, doświadcza wszystkich, którzy budowali na opoce lub na piasku.
(30) Od czasu opuszczenia nas przez naszego drogiego Pastora ma miejsce nie tylko potwierdzanie prawdy paruzyjnej, lecz występuje także podawanie nowej, epifanicznej prawdy na czasie, co także zawiera się w naszych przypowieściach pod symbolem padającego deszczu. Jeśli chodzi o wyrażanie jej na piśmie, następuje to przez publikacje epifanicznego Domu Biblijnego, głównie przez Teraźniejszą Prawdę. Przez służbę onego Sługi Pan podał jako prawdę paruzyjną te nauki, które zdobywały i rozwijały ostatnich członków Maluczkiego Stadka, a także takie, które kładły fundament pod nauki, jakie obecnie rozwijają Wielką Kompanię i Młodocianych Godnych, jak również te, które były wówczas na czasie w odniesieniu do usprawiedliwionych, Izraela i świata. Prawda Epifanii składa się z takich prawd, jakie są potrzebne Maluczkiemu Stadku do wykonywania jego pracy w Epifanii; jakie są potrzebne do zapewnienia nadbudowy prawdy niezbędnej do rozwijania Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych; oraz jakie są potrzebne do skompletowania przedtysiącletnich prawd odnośnie usprawiedliwionych, Izraela i świata, będąc na czasie dla ludu Bożego w okresie Epifanii. Takie prawdy Epifanii są oczywiście nową odsłoną prawd od czasu opuszczenia nas przez naszego Pastora i wydają się być podawane przez Pana za pośrednictwem posłannika Epifanii w znaczeniu podobnym do tego, w jakim prawda Paruzji była podawana przez Pana za pośrednictwem posłannika Paruzji. Żaden z nich nie jest źródłem tych prawd, którym wyłącznie jest Bóg. Ich najwyższy przywilej to przywilej sług Boga, prawdy Boga i ludu Bożego.
(31) Już samo wymienienie niektórych z tych prawd Epifanii sugeruje próbę dla obydwu rodzajów budowniczych: Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza; Wezwania – Przesiewania – Broń ku zabijaniu (szczególnie szóste przesiewanie i szósta broń ku zabijaniu); Towarzystwo jako przewód; Kościół kompletnie zorganizowany; Czas żęcia; Koniec spładzania i pieczętowania;