Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 686

Trąby i marsze Wieku Ewangelii

mogły być pokonane w trzy dni. Rozumiemy, że te trzy dni wyznaczają czas potrzebny do przemierzenia tej odległości przez przednią straż. W opisie tej podróży nie ma żadnej wzmianki o zatrzymywaniu się na noc, co prawdopodobnie miało miejsce, ale nie ma znaczenia dla antytypu i dlatego typ to pomija. Słowo Synaj znaczy ciernisty, co dobrze opisuje trudne, pełne sporów doświadczenia Kościoła wśród Żydów. Słowo Paran znaczy obfitujący w liście lub w jaskinie. Reprezentuje ono dające schronienie warunki Tysiąclecia. W gorącym kraj u takim jak Paran obfitość liści lub jaskiń chroni przed bezpośrednim gorącem pustynnego słońca, co jest typem obfitości schronienia od gorąca pokus (Mat. 13:5, 6, 20, 21), jakie ludzkość znajdzie w Tysiącleciu, trzecim dniu po rozpoczęciu podróży Wieku Ewangelii. Zatrzymanie się obłoku w Paran reprezentuje rozwój postępującej prawdy, aż stanie się ona światłem na temat warunków Tysiąclecia. Słowa z wersetu 13, że synowie Izraela po raz pierwszy wyruszyli w podróż zgodnie z rozkazem (dosłownie ustami) Pana, wskazuje, że Pan aprobował działania dwunastu denominacji, które są antytypem rozpoczęcia tej podróży przez pokolenia Izraelitów. Staje się to oczywiste, gdy zrozumiemy, czego typem jest rozpoczęcie tej podróży. Pokolenia Izraelitów reprezentują dwanaście denominacji, rozpoczynających używanie swych szafarskich prawd wśród sporów przeciwko błędowi, grzechowi, samolubstwu i światowości, co czyniły przez używanie w swych szafarskich doktrynach tych elementów nauk Biblii, które dotyczą obalania i naprawiania (2Tym. 3:15-17). Czynienie postępu w prawdzie z pewnością zgodne jest ze Słowem Pana (rozkazem, ustami). To właśnie z powodu tych dobrych działań Psalm 45:10 mówi o tych dwunastu denominacjach, córkach królewskich, jako będących wśród dostojnych niewiast Pana, służących druhen. Są one nazywane córkami królewskimi, ponieważ bezpośrednio lub pośrednio powstały z połączenia kościoła z państwem. Wyrażenie „przez Mojżesza” jest

poprzednia stronanastępna strona