Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 59
Lewici Wieku Ewangelii
się do Niego w Jego uwielbionym stanie, i prawie 30 stron tematycznie ułożonych wersetów traktujących o Kościele. Ponadto, pod innymi nagłówkami przytacza wiele innych tekstów dotyczących Boga i uwielbionego Chrystusa. Jego Biblia tematyczna jest więc dużą pomocą zarówno dla antytypicznych Kapłanów, jak i ludu, chociaż oczywiście nierzadko cytuje on pewne wersety pod tematami, do których one nie należą, a także błędnie stosuje inne. Rozumiemy więc, w jaki sposób te trzy grupy antytypicznych Isharytów nosiły antytypiczną Arkę.
(33) Podobnie antytypiczni Hebronici uczestniczyli w noszeniu antytypicznej Arki. Historyczni wykładowcy i pisarze (antytypiczny Jekameam), którzy przedstawiali historię działań Boga pokazaną w Biblii i w historii Kościoła i którzy opisywali historię zmartwychwstania Pana Jezusa oraz Jego działania w historii Kościoła, nosili antytypiczną Arkę. Ci, którzy zajmowali się tymi tematami z chronologicznego punktu widzenia (antytypiczny Jachazjel), nosili antytypiczną Arkę z tego punktu widzenia. Ci, którzy opisywali te tematy pod względem archeologicznym (antytypiczny Amariasz) oraz geograficznym (antytypiczny Jerijjasz), nosili antytypiczną Arkę z tego punktu widzenia. Jako ilustrację możemy przytoczyć Historię reformacji dra D’Aubigne’a, całkowicie przesiąkniętą ideą ręki Boga i Chrystusa, kształtujących wydarzenia tego okresu. Z tego punktu widzenia współpracował on w noszeniu antytypicznej Arki.
(34) Antytypiczni Uzzielici także mieli udział w noszeniu antytypicznej Arki. Ci, którzy jako pisarze etyczni (antytypiczny Miszael) opisywali święty charakter Boga oraz uwielbionego Pana Jezusa i uwielbionego Kościoła, wnieśli właśnie taki wkład w noszenie antytypicznej Arki. Ci, którzy jako dogmatycy (antytypiczny Elsafan) pisali na temat Osoby, Przymiotów, Planu i Dzieł Boga, na temat Osoby, Przymiotów