Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 60
Lewici Wieku Ewangelii
i Dzieł uwielbionego Pana Jezusa oraz na temat Przymiotów i Dzieł uwielbionego Kościoła – także nosili antytypiczną Arkę. Dotyczy to również tych usprawiedliwionych (antytypiczny Sitri), którzy mówili wykłady i pisali na temat dowodów Biblii i jej religii, a przeciwko atakom wrogów Biblii i jej religii. Gdy dowodzili istnienia Boga i Jego przymiotów oraz bronili różnych zarysów Jego Planu i Dzieł, gdy udowadniali fakt zmartwychwstania Chrystusa i bronili Jego dzieł w historii Kościoła – nosili antytypiczną Arkę.
(35) Nie chcemy oczywiście powiedzieć, że antytypiczni Lewici Kehatyci wyraźnie rozumieli antytypiczną Arkę czy inne przedmioty wyposażenia antytypicznego Przybytku oraz związanych z nimi naczyń i sprzętów, które nosili. Następny rozdział (4Moj. 4:5-15) pokazuje bowiem, że typiczni Kehatyci nosili wszystko pod przykryciem. Jest to typem faktu, że Kehatyci Wieku Ewangelii służą w związku z antytypicznymi sprzętami i naczyniami Przybytku, nie widząc – nie rozumiejąc – ich wyraźnie, mając jedynie pewne ogólne pojęcie na ich temat, pomocne dla antytypicznych Kapłanów i ludu. To, co stwierdziliśmy powyżej odnośnie do ich służby na rzecz antytypicznej Arki, dowodzi, że tak właśnie jest.
(36) Następnym sprzętem przybytku, który według wersetu 31 był pod nadzorem Kehatytów, jest stół z chlebami pokładnymi. Stół ten przedstawia Chrystusa podtrzymującego Chleb Żywota dla braci, dzięki któremu są oni wzmacniani w każdym dobrym słowie i uczynku na swą podróż (T 115). Reprezentuje on więc klasę Chrystusa, wzajemnie rozwijającą się w podobieństwie do Chrystusa. Nie następuje to przez wzajemne oświecanie umysłu, gdyż czyni to ona jako antytyp Złotego Świecznika, lecz przez wzajemne karmienie, pobudzanie i podtrzymywanie się stosownymi fragmentami Słowa – antytypicznym Chlebem Pokładnym. Niesienie stołu przez Kehatytów na Wiek Ewangelii reprezentuje fakt,