Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 63

Lewici Wieku Ewangelii

którzy podawali definicje słów; przez gramatyków, którzy wyjaśniali różne kwestie gramatycznie; przez tłumaczy, którzy podawali pomocne tłumaczenia słów; oraz przez autorów konkordancji, którzy gromadzili wersety pod odnośnymi słowami. W ten sposób Amramici Wieku Ewangelii nosili antytypiczny Świecznik. Isharyci Wieku Ewangelii także wspomagali klasę Kościoła jako nauczycieli braci i w ten sposób nosili antytypiczny Świecznik. Isharyci Zichriego Wieku Ewangelii pomagali Kościołowi w jego dziele oświecania braci i w ten sposób nosili antytypiczny Świecznik, podając ogólne informacje wprowadzające na temat Biblii i jej ksiąg; Isharyci Nefegici Wieku Ewangelii, jako egzegeci, czynili to przez rzucanie światła na różne wersety, a Isharyci Korachici Wieku Ewangelii – przez zbieranie równoległych i tematycznie ułożonych wersetów oraz tworzenie indeksów. Także Hebronici Wieku Ewangelii nosili antytypiczny Świecznik. W jaki sposób moglibyśmy wyjaśnić na przykład proroctwa Księgi Objawienia bez pomocy Hebronitów Jekameama, którzy w swych historiach Kościoła oraz biografiach wybitnych chrześcijan zawarli fakty pokazane w tej księdze? Wszyscy wiemy, ile pomocy Kościół jako oświecający braci otrzymał w tym celu dzięki wykładom i pismom tych Hebronitów Wieku Ewangelii, którzy dostarczali informacji chronologicznych, archeologicznych i geograficznych. Za każdym razem, gdy z jakiegoś słownika Biblii lub encyklopedii religii uzyskujemy pewne religijne informacje, pomocne w wyjaśnieniu braciom pewnych kwestii, uzyskujemy pomoc od Hebronitów. Udzielając klasie Chrystusa pomocy pod tymi różnymi względami w celu oświecania braci, Hebronici noszą antytypiczny Świecznik. Kiedykolwiek Uzzielita Miszaelita udziela nam informacji na tematy etyczne, kiedykolwiek Uzzielita Elsafanita podaje nam informacje na temat doktrynalny i kiedykolwiek Uzzielita Sitrita udziela nam informacji na temat dowodów i apologetyki

poprzednia stronanastępna strona