Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 64
Lewici Wieku Ewangelii
chrześcijańskiej oraz kiedykolwiek my używamy takich informacji do oświecania braci – oni noszą Świecznik.
(39) Czwartym sprzętem przybytku pod opieką Kehatytów był złoty ołtarz. Ołtarz ten przedstawia klasę Chrystusa, nie jako istoty ludzkie, lecz jako nowe stworzenia, pocieszające itp. ofiarujących się braci (T 120). Jako pocieszający i wspomagający się wzajemnie w ofiarowaniu – antytypiczny Złoty Ołtarz – otrzymywali oni pomoc od Kehatytów Wieku Ewangelii, a ci w ten sposób nosili antytypiczny Złoty Ołtarz. Na podstawie tego, co podaliśmy jako różne zarysy służby Kehatytów Wieku Ewangelii, łatwiej możemy zrozumieć, co zawiera się w noszeniu przez nich antytypicznego Złotego Ołtarza. Jakąkolwiek pomoc klasa Chrystusa otrzymywała w pocieszaniu itp. ofiarujących się braci oraz w swych modlitwach, jeśli pochodziła ona z Pisma Świętego zachowanego w jego oryginałach i starożytnych przekładach, a także z leksykograficznych, gramatycznych, tłumaczeniowych i konkordancyjnych wysiłków Kehatytów Wieku Ewangelii – pomoc ta jest antytypem służby czterech grup Amramitów w ich obowiązkach wobec złotego ołtarza. Jakąkolwiek pomoc klasa Chrystusa otrzymywała w pocieszaniu i wspieraniu współofiarników oraz w modlitwie, jeśli pochodziła ona z dzieł wprowadzających na temat Biblii jako całości oraz na temat jej pojedynczych ksiąg, z prac egzegetycznych oraz z równolegle i tematycznie ułożonych tekstów i indeksów Kehatytów Wieku Ewangelii – pomoc ta jest antytypem służby trzech grup Isharytów w ich obowiązkach wobec złotego ołtarza. Jakąkolwiek pomoc klasa Chrystusa otrzymywała dla pocieszania i wspierania współofiarników oraz dla modlitwy z historycznych, biograficznych, chronologicznych, archeologicznych i geograficznych dzieł Kehatytów Wieku Ewangelii – pomoc ta jest antytypem służby czterech grup Hebronitów w ich obowiązkach wobec złotego ołtarza. Jakąkolwiek