Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 93
Lewici Wieku Ewangelii
za dni Apostołów znajdowało się więc pod ich nadzorem, a w czasie Wieku Ewangelii – pod kierunkiem Apostołów reprezentowanych w ich pismach; natomiast w Żniwie Wieku Ewangelii ten ogólny nadzór był sprawowany przez naszego Pastora, jak potwierdzają fakty.
(72) Olej do namaszczania reprezentuje Ducha Świętego w jego rozwoju w łaskach itp., przygotowującego kapłaństwo do obecnej i przyszłej służby (Ps. 45:8; 133:1-3). Antytypiczny olej do namaszczania podlegał antytypicznemu Eleazarowi w tym znaczeniu, że miał zrozumiale go wyjaśniać i kierować ogólną pracą budowania braci w różnych zarysach namaszczania, co oczywiście czynił. Nadzorowanie przez Eleazara przybytku i jego wyposażenia oraz naczyń i ich zawartości jest typem faktu, że antytypiczny Eleazar miał sprawować ogólną opiekę nad Kościołem w jego wszystkich aspektach spłodzenia z Ducha oraz wszystkich naukach, przywilejach i przymiotach. Bezpośrednie wersety, zgodność typu i antytypu oraz odnośne fakty z pewnością dowodzą, że antytypicznym Eleazarem było dwunastu Apostołów i on Sługa.
(73) Wersety 17-20 zawierają w antytypie polecenie Jehowy dane Jezusowi jako Wykonawcy Boga (Mojżeszowi) oraz klasie Chrystusa jako Kapłaństwu (Aaronowi), by zachęcać antytypicznych Kehatytów do prowadzenia ich pracy, a także, by powstrzymywać ich przed wtrącaniem się do służby Kapłanów, co miało na celu zabezpieczyć antytypicznych Kehatytów we właściwej dla nich służbie. Przez nieodpowiednie i niewierne przedstawianie prawd i niewłaściwe służenie Kościołowi z punktu widzenia jego różnych aspektów oraz przez zachęcanie antytypicznych Kehatytów do dotykania lub patrzenia (w. 15,20) na antytypiczne sprzęty lub naczynia, antytypiczny Mojżesz i Aaron doprowadziliby do usunięcia antytypicznych Kehatytów w ich różnych grupach spośród antytypicznych Lewitów i w ten sposób uniemożliwiliby im służbę antytypicznym Kapłanom i Lewitom zgodnie z zarządzeniami Pana. Wierne i właściwe „przykrywanie”