Epifaniczny tom 8 – rozdział 4 – str. 199

Ofiary Książąt Wieku Ewangelii

wyjaśniliśmy antytypiczne znaczenie kozła na ofiarę za grzech (w. 16). Werset 17 wymienia wiele zwierząt składanych na ofiarę spokojną. Rozumiemy, że antytyp jest następujący: przez zasługę Chrystusa (dwa woły) i dzięki włączeniu ich do Kościoła (pięć baranów), jako część ofiary za grzech (pięć kozłów), ofiary utracjuszy koron są wypełnieniem ich ślubów poświęcenia (pięć baranków). Fakt, że baranek w ofierze całopalnej i ofierze spokojnej w każdym przypadku liczył jeden rok, przedstawia dojrzałość utracjuszy koron do ofiarniczego dzieła, jakie wykonywali. Odwoływaliśmy się już do faktu, że książęta przynosili ofiarę za grzech jako dowód, że są oni typem pewnych ofiarników Wieku Ewangelii, a więc nowymi stworzeniami, które straciły korony. Ta sama myśl wypływa z faktu, że przynoszą oni ofiarę całopalną, ponieważ jedyną ofiarą możliwą do przyjęcia przez Jehowę, a składaną w czasie Wieku Ewangelii, jest ofiara klasy Chrystusa. Ten sam wniosek wynika także z faktu, że przynosili oni ofiarę spokojną, ponieważ jedynym ofiarniczym przymierzem, zawieranym i wypełnianym w czasie Wieku Ewangelii, jest przymierze klasy Chrystusa. Ta sama myśl wypływa z faktu, że szczególne zwierzę w ofierze całopalnej i spokojnej przedstawia ich jako odrębnych od Jezusa i Kościoła. Znaleźliśmy więc siedem argumentów dowodzących, że w obrazie Wieku Ewangelii książęta reprezentują sekciarskich wodzów z utracjuszy koron: (1) składali ofiarę za grzech; (2) ofiarowali naczynia, których waga w syklach wynosiła 10 lub jej wielokrotności i których ogólna waga w syklach wynosiła 210, a poszczególne wagi i ich połączenia są typem ludzkich istot doskonałych w poczytany sposób, ludzkich istot spłodzonych z Ducha oraz nowych stworzeń dwoistego umysłu; (3) ofiarowali naczynia złote i srebrne; (4) te naczynia należały do złotego ołtarza; (5) przynosili ofiarę całopalną; (6) przynosili ofiarę spokojną; i (7) w ofierze całopalnej i spokojnej są pokazani w innym zwierzęciu od tych, które są typem Jezusa i Kościoła.

poprzednia stronanastępna strona