Epifaniczny tom 8 – rozdział 7 – str. 450

Ofiary Książąt Wieku Ewangelii – dok.

przymiotów Boga. Tymi dwoma głównymi przymiotami Boga, czekającymi na ubłaganie i działającymi po jego dokonaniu, są oczywiście moc i miłość. Wierzymy, że gdy niebawem przedstawimy, w jaki sposób jest pokazana w arce mądrość Boga, będzie to dostatecznym dowodem na to, że ci dwaj cherubini reprezentują Boską moc i miłość.

      (72) Czwartą rzeczą, jaka znajdowała się nad skrzynią arki (ubłagalnia i dwaj cherubini stanowili trzy z tych czterech) było Shekinah. Jest to pozabiblijne hebrajskie słowo, które znaczy to, co mieszka. Jest używane na oznaczenie chwały mieszkającej między cherubinami, jako reprezentacji Boga (4Moj. 12:8; 1Sam. 4:4; 2Sam. 6:2; Psalm 99:1). Niektórzy błędnie uznali, że chwała ta reprezentuje mądrość. Biblia wielokrotnie mówi jednak o Bogu jako mieszkającym między cherubinami i przez to wyrażenie najwyraźniej ma na myśli tę chwałę jako reprezentację, jako „podobieństwo Pana” (4Moj. 12:8). Nie przedstawia więc ona mądrości. Nie powinniśmy oczywiście rozumieć, że Bóg mieszkał między cherubinami w Swoim ciele, ponieważ Jego ciało było w niebie. Wyrażenie „podobieństwo Pana” [takie jest dosłowne tłumaczenie fragmentu 4Moj. 12:8, w Nowym Przekładzie oddane jako „prawdziwa postać Pana” – przypis tł.] oznacza reprezentację Pana. Zatem chwała między cherubinami i nad ubłagalnią była reprezentacją Boga. Ten sposób mówienia jest bardzo podobny do użytego przy ukazaniu się naszego Pana Saulowi z Tarsu niedaleko Damaszku. Saul tak naprawdę nie widział uwielbionego ciała naszego Pana, którego „nie widział żaden z ludzi ani widzieć nie może” (1Tym. 6:16). W chwale, która świeciła z tego ciała i która oślepiła go, zanim jego wzrok zdołał przeniknąć do ciała, z którego ona wychodziła i które reprezentowała, widział on jego wizję, reprezentację (Dz.Ap. 26:19). Nie powinniśmy więc rozumieć, że Shekinah było Bogiem: była to raczej reprezentacja Boga. Jeśli jednak Shekinah nie przedstawia mądrości, czy mądrość nie jest gdzieś pokazana w związku z górną częścią arki, gdzie jak

poprzednia stronanastępna strona