Epifaniczny tom 8 – rozdział 8 – str. 519
Oczyszczenie, poświęcenie i służba Lewitów Wieku Ewangelii
Machliego składała się z redaktorów i korektorów takiej literatury, tj. tych, którzy zajmowali się drukiem takich publikacji i zaopatrywali je w przypisy, przedmowy, dokonywali korekt itp. Wydawcy takiej literatury oraz ich pomocnicy byli zatwierdzani do takich działań słowem, wsparciem finansowym i datkami, a w przypadku wydawców denominacyjnych – poprzez wybór lub mianowanie przez nominalny lud Boży. Nominalny lud Boży podobnie traktował Meraritów Machlitów – redaktorów i ich pomocników. Nominalny antytypiczny Izrael zatwierdzał też Lewitów Kehatytów. Są nimi uczeni, którzy pisali rozprawy językowe (Amramici), egzegetyczne (Isharyci), historyczne (Hebronici) oraz systematyczne (Uzzielici) na temat Biblii, Kościoła i stosownych spraw świeckich, lub z tych czterech przed chwilą wspomnianych punktów widzenia dawali wykłady na te tematy. W swych działaniach byli także popierani przez antytypicznych Izraelitów, czasami finansową pomocą pozwalającą im utrzymać się w czasie prowadzenia odnośnych badań, umożliwiając im dostęp do bibliotek, kupując, sprzedając i polecając ich książki, wspierając ich wykłady itp. oraz ogólnie zachęcając ich w tym dziele. Widzimy więc, w jaki sposób antytypiczni Izraelici na każdym etapie ich lewickiego urzędu kładli ręce na antytypicznych Lewitów oraz w jaki sposób czynili to wobec ich głównych ośmiu podziałów. Fakty potwierdzają nasz pogląd.
(41) Kwestie omówione w poprzednich ośmiu akapitach pozwalają nam zauważyć, że to, co pojawia się między wersetem 8,12, jest umieszczone właściwie. Chociaż pewne zarysy każdego z tych wersetów sięgają do wydarzeń następujących po wersecie 12, w każdym z nich występuje cofnięcie się do czynności z wersetu 8. Niewątpliwie to właśnie ta przewaga działań z wersetów 9, 10, dotyczących spraw związanych z czynnościami omawianymi w wersecie 8, skłoniła Pana do umieszczenia wersetów 9, 10 tam, gdzie to uczynił, w stosunku do innych spraw omawianych w tym rozdziale. Kolejnym dowodem takiego ułożenia treści wersetów 9, 10 bez