Epifaniczny tom 8 – rozdział 8 – str. 568
Oczyszczenie, poświęcenie i służba Lewitów Wieku Ewangelii
oraz częściowego sprzeciwiania się grzechowi i życia dla sprawiedliwości. Taka wiedza, miłość i pragnienie wzrastała w nich w wyniku korzystania przez nich z ustnej i pisemnej służby Gerszonitów Szimeitów na temat prawego życia i poświęcenia. Pewną niewielką pomoc otrzymywali oni z krytycznych prac Kehatytów Amramitów Gerszoma, szczególnie uwidaczniającą się w tłumaczeniach, chociaż kilku uczonych członków Obozu otrzymywało nieco większą pomoc z krytycznych recenzji takich Kehatytów na temat tłumaczeń greckich, hebrajskich i starożytnych. Pomoc taka powiększała wyżej opisaną wiedzę i postawę serca członków antytypicznego Obozu. Amramici Eliezeryci Wieku Ewangelii byli bardziej pomocni dla Obozu w uzyskiwaniu powyższych rzeczy, szczególnie poprzez swe tłumaczenia i konkordancje, podczas gdy bardziej uczeni z antytypicznego Obozu otrzymywali pewne pomoce dla stosownej wiedzy i postawy serca nie tylko od nich, lecz także z gramatyk i słowników biblijnego języka hebrajskiego i greckiego. Isharyci Zichrici pomagali Obozowi w podnoszeniu odpowiedniej wiedzy i utrzymaniu pewnego szacunku do Biblii przez wstępne myśli na temat Biblii. Isharyci Nefegici, jako egzegeci, pomagali antytypicznemu Obozowi w zrozumieniu niektórych wersetów biblijnych lub ich części. Isharyci Korachici przez swe streszczenia, harmonizacje, odsyłacze i indeksy do Biblii udzielali im lepszego zrozumienia niektórych tematów bliblijnych, przy odpowiednio korzystnym wpływie na postawę serca. Hebronici pomagali im w nabywaniu odpowiedniej wiedzy i postawy serca zwłaszcza przez swe biblijne historie, biografie, geografię i starożytną historię. Uzzielici Elsafanici mieli w tym duży wkład poprzez swe nauki doktrynalne, a Uzzielici Miszaelici – przez nauki etyczne. Szczególnie pomocni w zwalczaniu różnych form niewiary oraz występowaniu za wiarą w Biblię od „okładki do okładki”, jak ujmowali to niektórzy członkowie Obozu, byli Uzzielici Sitrici, atakujący teorię niewierzących, dowodzący prawdziwości Biblii i broniący jej przed atakami